WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

„Mistrz riposty” - TVN24 zmienia nazwę plebiscytu na wyrazistego polityka. Nominowani m.in. Tarczyński, Pawłowicz, Schetyna i Kukiz

Polsat liderem po trzech kwartałach, TVP2 wyprzedziła TVP1 w 16-49. Mecz Polska-Rumunia ratingowym hitem

2017-10-09 A A A KOMENTARZE: 13 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W pierwszych trzech kwartałach br. liderem oglądalności w rynku był Polsat. Wśród widzów w grupie 16-49 na pierwsze miejsce awansował TVN. Telewizyjnymi hitami okazały się mecz Polska-Rumunia, „Teleexpress” i finał TCS w Bischofshofen.

fot: Łukasz Grochala/PZPN fot: Łukasz Grochala/PZPN

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w trzech pierwszych kwartałach 2017 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem analogicznego okresu 2016 roku zmniejszył się o 3,19 proc. i wyniósł 10,95 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajęła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmalał o 13,89 proc. do 9,62 proc. Jednocześnie był to największy spadek w czołowej dziesiątce zestawienia.

Podium uzupełnia TVN. Jego wynik w porównaniu do pierwszych dziewięciu miesięcy 2016 roku spadł o 6,33 proc. do 9,63 proc.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (7,57 proc. udziału; w dół o 8,12 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 41 proc. w trzech pierwszych kwartałach 2016 roku do 37,77 proc. w takim samym okresie 2017 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 4,43 proc., po wzroście o 16,42 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,95 proc.; wzrost o 22,71 proc. - największy w top 10), TVP Info (3,84 proc.; + 16,96 proc.), TVN7 (3,26 proc.; - 0,71 proc.), TV Puls (2,97 proc.; - 8,22 proc.) i Puls 2 (1,75 proc.; - 2,16 proc.).

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 12,44 proc., po spadku o 5,23 proc. Drugą lokatę zajął TVN. Jego wynik w pierwszych trzech kwartałach br. wyniósł 12,42 proc., po spadku o 0,72 proc.

Dalej uplasowały się TVP2 (6,50 proc udziału; w dół o 8,79 proc.), która wyprzedziła TVP1 (6,08 proc.; - 19,29 proc.).

Tuż za czterema głównymi stacjami uplasował się kanał TV4 (3,99 proc. udziału; wzrost o 12,95 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 2,12 proc. do 12,21 proc.).

Największą widownię w okresie od 1 stycznia do 30 września 2017 roku zgromadził eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ Rosja 2018 pomiędzy Polską, a Rumunią, który odbył się w 10 czerwca. W Polsacie oglądało go średnio 7,26 mln osób (w Polsacie Sport - 726 tys.). Udział stacji w tym czasie wyniósł 50,26 proc. (Polsat Sport - około 5 proc.). Łączna widownia wygranego przez Polaków pojedynku wyniosła 7,99 mln osób (55,3 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął „Teleexpress”, którego wydanie z 6 stycznia (pokazane wyjątkowo o 17.52) oglądało 7,22 mln widzów, co przełożyło się na 43,89 proc. udziału. Jak wynika z informacji przekazanych nam przez TVP, jest to najwyższa widownia tego serwisu od 6 stycznia 2014 roku.

Podium uzupełnia transmisja finałowego konkursu prestiżowego Turnieju Czterech Skoczni w skokach narciarskich. Zawody z Bischofshofen śledziło średnio 6,91 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 41,27 proc. udziału.

Czwarty był eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ Rosja 2018 pomiędzy Polską, a Czarnogórą, który 26 marca br. odbył się na Stadionie Pod Goricom w Podgoricy. W Polsacie oglądało go średnio 6,88 mln osób (w Polsacie Sport - 857 tys.). Udział stacji w tym czasie wyniósł 41,07 proc. (Polsat Sport - 5,12 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia indywidualny konkurs skoków z Zakopanego. Zawody transmitowane w Jedynce 22 stycznia śledziło 6,79 mln widzów (45,78 proc. udziału).

Na szóstym miejscu uplasował się serial „M jak miłość, który 2 stycznia w TVP2 miał 6,65 mln widzów, co przełożyło się na 39,88 proc. udziału.

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 13 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów Polsatu, a trzy - do TVP2.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: M jak miłość, Fakty, Wiadomości, TVP1, TVP2, Polsat, TVN, TVN24, TVP Info, podsumowanie miesiąca, Rosja 2018, mecz

Komentarze (13) Dodaj komentarz

  1. Ciekawi mnie tak wysoki wynik TVNu. Niby wyprzedzają publiczną (i zaraz dogonią Polsat), ale w TOP20 programów jest tylko TVP1/2 i Polsat, jedynie w 16-49 są trzy programy (w tej do 59 jest tylko jeden, a wraz z dzieciakami i dziadkami nie ma nic). Przyzwyczajenia po analogu? Czy po prostu widzowie TVN to wierni fani, którzy nie są aż tak zmienni jak widzowie TVP czy Polsatu?


    W TOP 20 za trzy kwartały są w głównie skoki (9) i mecze (4). Prócz tego "udawany" Teleexpress (całe 5 minut!) w przerwie skoków. I zawody narciarskie. Aż trzy TOP20 są z 6 stycznia 2017.

    Jest tego ogólnie ze 20 godzin materiału. Podzielonego między stacje. Takie piękne świąteczne piki oglądalności. Zasłużone i wypracowane głownie przez sportowców, nie przez ludzi telewizji.

    A kiedy mijają skoki i nie gra kadra, trzeba tysiące godzin programu zapełniać. Swoją publicystyką, swoimi serialami, telewizją śniadaniową, filmami, blokami reklamowymi i tak dalej. I to w tych tysiącach godzin programu robi się wyniki oglądalności.
    Co po tym, że Teleexpress krótszy niż przerwa reklamowa zanotował świetny wynik w środku skoków? Pięciominutowa reklama maści na czyraki, łysienie i hemoroidy umieszczona w tym miejscu, też zanotowałaby olbrzymią oglądalność.

    A potem przychodzi zwykły dzień i trzeba zrobić wynik powszedniego Teleexpressu. I kolejnego i kolejnego. I dwustu kolejnych. I się okazuje, że nie idzie. Pięcioma minutami nie zrobi się statystyki na trzy kwartały.

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia