Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w październiku 2015 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem października 2014 roku zmniejszył się jednak o 3,95 proc. i wyniósł 12,88 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugą pozycję (z trzeciej) awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 11,42 proc. do 12,29 proc. Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był wiceliderem. Jego wynik w porównaniu do października ub.r. zmalał o 15,47 proc. do 11,15 proc. - najbardziej w czołowej dziesiątce zestawienia.
Z kolei czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,45 proc. udziału; w dół o 6,73 proc.). Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 46,69 proc. w październiku 2014 roku do 44,77 proc. w październiku 2015 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się kanał TVP Info, którego udział wyniósł 3,53 proc., po wzroście o 39,53 proc. - największym w pierwszej dziesiątce rankingu.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,51 proc.; wzrost o 25,81 proc.), TVN24 (3,32 proc.; do góry o 23,88 proc.), TVN7 (3,19 proc.; w dół o 3,92 proc.), TV Puls (2,93 proc.; w dół o 6,09 proc.) i Puls 2 (1,59 proc.; w górę o 5,30 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-nocy-polacy-najchetniej-ogladaja-polsat-tylko-24-proc-udzialu-wielkiej-czworki-top-30-stacji ##
W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował Polsat, którego udział wyniósł tutaj 14,30 proc., po spadku o 2,72 proc.
Zaś na drugie miejsce spadł tutaj TVN. Jego wynik w październiku br. zmniejszył się o 11,58 proc. do 13,21 proc. Stacja ta straciła najwięcej w top 10.

Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (8,28 proc udziału; do góry o 7,39 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,27 proc., w dół o 3,07 proc.).
Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała stacja TVN24 - było to 24,76 proc. do 2,57 proc.
Na drugiej podstronie dane najchętniej oglądanych programów
W październiku 2015 roku największą widownię telewizyjną zgromadził piłkarski mecz Polska - Irlandia. Spotkanie rozegrane w ramach eliminacji do Euro 2016 obejrzało w Polsacie średnio 9,16 mln widzów (mecz ten odbył się 11 października).
Drugie miejsce należało do serialu „M jak miłość”, którego premierowy odcinek, wyemitowany 13 października, obejrzało w TVP2 średnio 6,91 mln widzów. Podium uzupełnia mecz Szkocja-Polska z widownią na poziomie 6,62 mln osób (8 października).

W zestawieniu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 11 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, trzy - do Polsatu, a dwie - do TVN.











