Polsat liderem, TVP1 z największym spadkiem w czołówce. Top 100 kanałów w Polsce

Najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym w kwietniu br. był Polsat. Z kolei w grupie komercyjnej na pierwszym miejscu umocnił się TVN. Ranking top 143 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2016 roku pierwsze miejsce należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem kwietnia 2015 roku spadł o 5,53 proc. i wyniósł 11,79 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.Na drugą pozycję (z trzeciej) awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,61 proc. do 11,33 proc.Z kolei na ostatnią lokatę podium spadła TVP1. Jej wynik w porównaniu do kwietnia 2015 roku zmalał o 16,91 proc. do 10,07 proc. W dodatku była to największa strata w czołowej dziesiątce rankingu.Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,99 proc. udziału; w dół o 0,33 proc.).Czołową piątkę zestawienia zamyka TVN24 (po awansie z dziewiątej lokaty), którego udział wyniósł 3,74 proc., po wzroście o 30,31 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.13. miejsce zajęła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowych. Jej udział zwiększył się o 9,92 proc. do 1,44 proc.Na czele stacji dokumentalnych znalazł się Fokus TV (do góry o 33,33 proc. do 0,84 proc.), dziecięcych - Nickelodeon (- 6,02 proc. do 0,78 proc.), muzycznych - Polo TV (- 6,10 proc. do 0,77 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 1,49 proc. do 0,68 proc.), a sportowych - Polsat Sport (+ 18 proc. do 0,59 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-codziennie-oglada-44-proc-polakow-tvn-43-proc-a-polsat-42-proc-top-50-stacji-pod-wzgledem-zasiegu ##

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera umocnił się TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,90 proc., po wzroście o 8,85 proc. Drugie miejsce należało do Polsatu. Jego wynik w kwietniu br. zmniejszył się o 4,73 proc. do 13,48 proc.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała TVP2 (7,55 proc udziału; jednak w dół o 5,74 proc.).

Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP1, która również i w tym ujęciu zanotowała najsłabszy wynik w historii (6,16 proc., spadek o 24,32 proc. - największy w zestawieniu top 10). Ponadto przewaga Jedynki nad piątą w rankingu stacją TV Puls wyniosła tylko 2,25 pkt. proc. (kanał ten w kwietniu br. miał 3,91 proc. udziału).

Sumaryczny udział Jedynki i Dwójki w tej grupie wiekowej wyniósł 13,71 proc., czyli był niższy niż udział samego TVN.

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (w dół o 3,73 proc. do 2,32 proc.). Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowych zajęły TVP Seriale (+ 16,67 proc. do 1,68 proc.), muzycznych - Polo TV (- 2,33 proc. do 1,26 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 64,52 proc. do 1,02 proc.), lifestylowych - TVN Style (- 4,30 proc. do 0,89 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 11,94 proc. do 0,75 proc.), a sportowych - Polsat Sport News (- 5,13 proc. do 0,37 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych