Polsat liderem w sierpniu, duży wzrost oglądalności TVP2. Seriale TVP i IO hitami miesiąca

Liderem oglądalności w rynku telewizyjnym w sierpniu br. zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupach 16-49 oraz 16-59 był Polsat. Duży wzrost oglądalności zanotowała TVP2. Ratingowymi hitami miesiąca były seriale TVP oraz transmisje z IO.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w sierpniu 2016 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem sierpnia 2015 roku zmniejszył się o 0,56 proc. i wyniósł 10,61 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Wiceliderem była TVP1, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 2,13 proc. do 10,53 proc.

Na ostatniej lokacie podium znalazł się TVN. Jego wynik w porównaniu do sierpnia 2015 roku zmalał o 3,26 proc. do 9,51 proc.

Czwarte miejsce przypadło TVP2, która zanotowała największy wzrost w pierwszej dziesiątce rankingu (8,89 proc. udziału; do góry o 24,16 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zwiększył się z 37,97 proc. w sierpniu 2015 roku do 39,54 proc. w sierpniu 2016 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z szóstej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,66 proc., po wzroście o 5,74 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (3,40 proc.; spadek o 17,48 proc. - największy w zestawieniu), TVN7 (3,22 proc.; do góry o 0,94 proc.), TV Puls (3,09 proc.; - 4,33 proc.), TV4 (3,02 proc.; - 12,97 proc.) i Puls 2 (1,90 proc.; + 4,40 proc.).

grafika

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 12,44 proc., po wzroście o 1,72 proc. Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik w sierpniu br. zmniejszył się o 1,50 proc. do 11,14 proc.

Z czwartej na trzecią lokatę awansowała TVP2, która również i tutaj miała największy wzrost w top 10 (7,92 proc udziału; do góry o 21,47 proc.). Natomiast na czwartą pozycję spadła TVP1 (7,67 proc., jednak do góry o 7,42 proc.).

grafika

W grupie wiekowej 16-59 pierwszy również był Polsat (do góry o 0,17 pkt. proc. do 11,75 proc.).

grafika

Największą widownię w sierpniu 2016 roku zgromadził serial „M jak miłość”, którego drugi powakacyjny odcinek z 30 sierpnia oglądało 5,34 mln widzów, co przełożyło się na 34,83 proc. udziału w rynku telewizyjnym.

Drugie miejsce zajęła transmisja meczu piłki siatkowej Polska-Argentyna, którą 11 sierpnia na antenie TVP1 oglądało 4,47 mln widzów, co dało stacji 31,92 proc. udziału. Jednocześnie była to najwyżej w zestawieniu sklasyfikowana pozycja związana z Igrzyskami Olimpijskimi w Rio de Janeiro.

Na podium znalazł jeszcze olimpijski mecz polskich siatkarzy z reprezentacją USA, który 17 sierpnia śledziło 4,35 mln osób, a jego udział wyniósł 34,35 proc. (emisja również w TVP1).

Oczko niżej znalazła się relacja meczu z Rosją z IO, która miała miejsce 13 sierpnia br. Ten pojedynek w Jedynce zgromadził 4,07 mln oglądających (32,50 proc. udziału).

Czołową piątkę uzupełnia pierwszy powakacyjny odcinek serialu „Na dobre i na złe” (4,02 mln widzów; 27,21 proc. udziału; emisja 31 sierpnia w Dwójce).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu były „Fakty” TVN, które 16 sierpnia obejrzało 3,30 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Wiadomości” TVP1 zgromadziło 2,91 mln widzów (emisja 17 sierpnia). Więcej, bo 3,27 mln oglądających miał pokazany 21 sierpnia „Teleexpress”.

W rankingu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 10 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Dziewięć lokat należało do programów TVP2, a jedna - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 4+

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49

 

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele