Polsat liderem w sierpniu, TVP1 wyprzedziła TVN. Hitem „M jak miłość”

W sierpniu br. najchętniej oglądaną stacją telewizyjną był Polsat. Drugie miejsce zajęła TVP1, która wyprzedziła TVN. Ratingowym hitem miesiąca był pierwszy powakacyjny odcinek serialu „M jak miłość”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w sierpniu 2015 roku należało do Polsatu. Udział tego kanału względem sierpnia 2014 roku zmniejszył się o 2,02 proc. i wyniósł 10,67 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugą pozycję (z trzeciej) awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 2,59 proc. do 10,31 proc. Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był drugi. Jego wynik w porównaniu do sierpnia ub.r. zmalał o 4,75 proc. do 9,83 proc.

Z kolei czwarte miejsce przypadło TVP2 (7,16 proc. udziału; w dół o 1,38 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 38,52 proc. w sierpniu 2014 roku do 37,97 proc. w sierpniu 2015 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVP Info, którego udział wyniósł 4,12 proc., po wzroście o 15,08 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (3,66 proc.; wzrost o 9,58 proc.), TV4 (3,47 proc.; do góry o 33,98 proc. - największy w top 10), TV Puls (3,23 proc.; + 3,53 proc.), TVN7 (3,19 proc.; w dół o 21,43 proc. - najbardziej w top 10) i Puls 2 (1,82 proc.; - 4,21 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/osoby-z-niskim-wyksztalceniem-najchetniej-ogladaja-polsat-i-tvp1-top-40-stacji ##

W grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera w sierpniu br. również zajął Polsat, którego udział wyniósł tutaj 12,23 proc., po wzroście o 0,82 proc.

Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik zwiększył się o 2,91 proc. do 11,31 proc.

Zaś na ostatniej lokacie podium znalazła się TVP1 (7,14 proc udziału; w dół o 2,19 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (tylko 6,52 proc., w dół o 3,83 proc.).Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała stacja TV4 - było to 46,99 proc. do 3,91 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 15,51 proc. do 3,16 proc. odnotował kanał TVN7.

W sierpniu 2015 roku największą widownię zgromadził serial „M jak miłość”, którego pierwszy powakacyjny odcinek - pokazany 31 sierpnia - oglądało 5,16 mln osób.

Drugie miejsce należało do „Teleexpressu”, którego emisję z 25 sierpnia śledziło średnio 3,93 mln widzów TVP1. Podium uzupełniają „Fakty” - wydanie z 25 sierpnia przyciągnęło do TVN średnio 3,68 mln widzów.

W zestawieniu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 10 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, trzy - do TVN, a dwie - do Polsatu.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style