Kanał TVP Info, będący liderem zestawienia, zanotował w zeszłym miesiącu spadek średniej dobowej oglądalności względem sierpnia ub.r. o 19,8 proc. do 270 tys. widzów, a jego udział w rynku zmalał z 6,56 proc. do 5,43 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się najdłużej nadający polski kanał informacyjny, czyli TVN 24, który zanotował największy spadek widowni w segmencie, wynoszący 22,5 proc. W sierpniu br. oglądało go średnio 185 tys. osób, a jego udział wynosił 3,71 proc. (rok wcześniej 4,64 proc.).
Kanał informacyjny Grupy TVN goni stacja Polsat News, najmłodszy gracz na rynku stacji newsowych, zajmujący pozycję trzecią. Kanał ten miał w ósmym miesiącu br. średnio 55 tys. widzów w każdej minucie, aż o 41,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Udział Polsat News poszedł do góry z 0,76 proc. do 1,11 proc.

Czwartą lokatę zajęła Superstacja z oglądalnością na poziomie 16 tys. widzów, notując spadek o 22,4 proc. Udział tego kanału zmalał o 0,08 pkt. proc.
W kluczowej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49, wszystkie kanały informacyjne miały w zeszłym miesiącu niższe udziały niż w grupie 4+. Liderem tutaj także była stacja TVP Info, która z udziałem 2,96 proc. (notując spadek o 0,41 pkt. proc.) wyprzedziła TVN 24 (2,64 proc. udziału, spadek o 0,86 pkt. proc.). Wzrost udziału odnotował za to trzeci Polsat News (z 0,75 proc. do 0,93 proc.).
W segmencie stacji biznesowych wzrost ponownie odnotował kanał TVN CNBC. Średnia oglądalność minutowa tej stacji zwiększyła się w porównaniu do sierpnia ub.r. o 29,7 proc. do 3,3 tys. widzów, a jej udział wzrósł z 0,05 proc. do 0,07 proc.
Kolejny miesiąc z rzędu spadek dotknął natomiast konkurencyjną TV Biznes. W ósmym miesiącu br. jej średnia widownia zmalała aż o 39,8 proc. do poziomu zaledwie 900 osób, a udział kanału poszedł w dół z 0,03 proc. do 0,02 proc.

Najpopularniejszą pozycją w sierpniu br. w TVP Info był serwis informacyjny (1,56 mln widzów), w TVN 24 - program "Fakty po faktach" (760 tys.), a w Polsat News - "Wydarzenia" (350 tys.).











