SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat przed TVN, Play wydał 15 mln zł

Telewizyjne wydatki reklamowe marzec 2007: Polsat Sport zarabia więcej niż TV4, TVN24 czy TVP3. Reklamodawcą numer jeden Nestle.

Telewizja Polsat zwiększyła w marcu 2007 r. cennikowe wpływy netto z reklam do 209 615 481 zł, czyli o 14 proc. wobec analogicznego okresu 2006. Pozwoliło to stacji należącej do Zygmunta Solorza-Żaka utrzymać pierwszą pozycję w rankingu najwięcej zarabiających z reklamy telewizyjnej – wynika z danych firmy TNS OBOP (dane powstałe na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów). 

Na drugim miejscu znalazła się telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 206 048 797 zł (33,3 proc. więcej niż w marcu 2006 roku).

TVP 1 miała 135 900 893 zł (wzrost o 28,2 proc.) a czwarta 'Dwójka' – 95 277 131 zł (wzrost o 21,8 proc.) wpływów reklamowych.
 
Na piątym miejscu znalazła się telewizja Polsat Sport - pierwszy raz w zestawieniu - która ma większe wpływy reklamowe niż takie stacje jak TV4 czy TVN24. 


III 2007ZMIANA
Polsat209 615 481 zł13,9%
TVN206 048 797 zł33,3%
TVP1135 900 893 zł28,2%
TVP295 277 131 zł21,8%
Polsat Sport30 523 000 złx*
TV419 403 175 zł13,8%
TVN 2414 132 881 zł45,1%
Tele 512 913 284 zł8,2%
AXN11 881 167 złX*
MTV Polska11 705 985 zł7,6%
TVN Siedem10 502 969 zł5,1%
VIVA Polska9 089 530 zł47,0%
Cartoon Network8 415 820 zł84,5%
Jetix8 303 035 zł38,8%
TVP37 567 820 zł29,5%
Polsat Zdrowie i Uroda7 390 847 złX*
Discovery6 863 620 zł58,8%
TV Puls6 239 068 złX*
4fun TV5 846 635 złX*
Kino Polska4 793 673 złX*

X* - rok wcześniej stacja znajdowała się poza TOP20              
* - powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNS OBOP do monitoringu reklamowego w marcu 2007 (AXN, TV Puls, Vh1, 4fun.TV, Kino Polska, MiniMini, Polsat Sport, Polsat Zdrowie i Uroda, Zone Europe)
             


III 2006
Polsat184 077 128 zł
TVN154 618 205 zł
TVP1105 981 093 zł
TVP278 205 111 zł
TV417 053 442 zł
Tele 511 931 446 zł
MTV Polska10 883 772 zł
TVN Siedem9 993 801 zł
TVN 249 743 383 zł
Hallmark6 538 505 zł
VIVA Polska6 183 437 zł
Jetix5 983 720 zł
TVP35 844 403 zł
TVN Turbo5 045 794 zł
ZigZap4 736 345 zł
Cartoon Network4 561 700 zł
National Geographic4 386 943 zł
Discovery4 322 255 zł
Ale Kino3 293 369 zł
Zone Club2 949 089 zł

Nestle Polska, Unilever-Bestfoods, Procter & Gamble, Polkomtel i Danone - to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w marcu 2007 r. Na dziesiątym miejscu znalazła się firma P4, właściciel nowej sieci komórkowej Play (debiut na rynku 16.03.2007).


IiI 2007
NESTLE POLSKA SP. Z O.O.37 237 407 zł
UNILEVER - BESTFOODS34 543 076 zł
PROCTER & GAMBLE22 041 910 zł
POLKOMTEL S.A.20 113 695 zł
DANONE17 234 943 zł
US PHARMACIA17 116 021 zł
HENKEL16 911 355 zł
MASTER FOODS POLSKA16 505 567 zł
L`OREAL POLSKA15 658 672 zł
P4 SP. Z O.O.15 336 559 zł
RECKITT BENCKISER14 568 180 zł
GRUPA ŻYWIEC S.A.14 078 795 zł
NIVEA POLSKA S.A.13 728 686 zł
FERRERO13 319 930 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA12 280 149 zł
PTK CENTERTEL10 901 749 zł
AGORA S.A.10 173 086 zł
GLAXOSMITHKLINE9 674 185 zł
PEPSICO9 588 408 zł
TV PROMOTION GROUP9 322 148 zł


 

III 2006
UNILEVER - BESTFOODS34 228 294 zł
NESTLE POLSKA SP. Z O.O.21 467 896 zł
PROCTER & GAMBLE20 405 395 zł
L`OREAL POLSKA16 393 833 zł
PTK CENTERTEL15 828 925 zł
HENKEL15 812 766 zł
POLKOMTEL S.A.14 805 292 zł
FERRERO14 198 257 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA13 913 578 zł
GRUPA ŻYWIEC S.A.13 856 940 zł
DANONE12 653 621 zł
RECKITT BENCKISER12 340 482 zł
KRAFT FOODS10 249 090 zł
US PHARMACIA10 216 477 zł
NIVEA POLSKA S.A.9 905 857 zł
GLAXOSMITHKLINE8 574 842 zł
AGORA S.A.7 984 754 zł
GILLETTE POLAND S.A.7 327 670 zł
MASPEX WADOWICE7 164 640 zł
AGROS NOVA7 121 329 zł

Dołącz do dyskusji: Polsat przed TVN, Play wydał 15 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl