Udział liderującego Polsatu Sport w 2013 roku* wyniósł 0,77 proc., czyli o 20,31 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. Tym samym stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.
Z kolei na drugą lokatę spadł Eurosport, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 5,56 proc. do poziomu 0,68 proc.
Na ostatnim miejscu podium ulokował się nadający od czerwca 2011 roku Polsat Sport News, którego oglądalność przez Nielsen Audience Measurement mierzona jest jednak dopiero od początku listopada 2012 roku. Średni wynik tego kanału zwiększył się najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 533,33 proc. i wyniósł 0,38 proc. W 2012 roku Polsat Sport News zajmował miejsce dziewiąte. Stacja ta jednak dostępna jest w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.

Z kolei największy spadek zanotował plasujący się na dziesiątej pozycji kanał Extreme Sports. Jego udział w zeszłym roku zmniejszył się o 25 proc. do 0,06 proc.
Oczko wyżej uplasował się nSport, który nadaje już od 2006 roku, ale pomiar jego oglądalności prowadzony jest przez Nielsen Audience Measurement od września 2012 roku. Udział tej stacji wyniósł 0,14 proc., po wzroście o 366,67 proc. W połowie kwietnia ub.r. dostęp do nSport uzyskali także wszyscy dotychczasowi abonenci Cyfry+.
Dane dla grupy 16-49 na drugiej stronie artykułu.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce również zajął Polsat Sport (0,79 proc. udziału; po wzroście w skali roku o 17,91 proc.), a na drugim miejscu uplasował się Eurosport (0,48 proc.; w dół o 14,29 proc.). Z kolei na trzecią pozycję awansował Polsat Sport News (0,33 proc. udziału; +560 proc. - największy wzrost w zestawieniu), który rok wcześniej był dziewiąty.Natomiast najwięcej również i tutaj stracił kanał Extreme Sports - było to 27,27 proc. do 0,08 proc. udziału.

*Dane przedstawione w zestawieniach obejmują okresy: od 1 stycznia do 30 grudnia 2013 roku oraz od 1 stycznia do 30 grudnia 2012 roku. Przedstawione w rankingach pomiary pokazują średnie wyniki oglądalności badanych stacji telewizyjnych w tych okresach.











