Na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych (bez stacji newsowych) w czerwcu 2013 roku awansował Polsat Sport. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej udział sportowego kanału Telewizji Polsat zwiększył się o 37,27 proc. do 1,18 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W czerwcu 2012 roku stacja ta zajmowała miejsce trzecie.
Z 29. na 2 miejsce awansowała nadająca naziemne TTV, której udział wzrósł najbardziej w pierwszej dziesiątce, bowiem aż o 290,71 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 1,09 proc.
Na podium znalazł się jeszcze kanał TVP Seriale, który rok temu zajmował miejsce 7. Natomiast jego udział w czerwcu br. wyniósł 1,06 proc., po wzroście o 65,21 proc.
Tuż za podium uplasowało się Kino Polska, które zanotowało wzrost udziału o 11,27 proc. do 0,86 proc.

Z kolei na piątej lokacie (po awansie z miejsca dwunastego) uplasowało się dziecięce MiniMini+. Udział tego kanału w badanym okresie wyniósł 0,83 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej jego wynik wzrósł o 50,91 proc.
W pierwszej dziesiątce uplasowały się jeszcze takie stacje jak Polo TV, AXN, ATM Rozrywka, Eska TV oraz Discovery Channel.
W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w czerwcu 2013 roku na pierwsze miejsce awansowały TVP Seriale, których udział poszedł do góry o 98,49 proc. do poziomu 1,32 proc. Rok wcześniej stacja ta była jedenasta.
Z czwartego na drugie miejsce awansował Polsat Sport (1,18 proc.; + 35,01 proc.). Natomiast na ostatnią pozycję podium awansował kanał Discovery Channel (niecałe 1,18 proc.; + 49,11 proc.), który rok wcześniej był siódmy.

Również w tym zestawieniu największy wzrost w pierwszej dziesiątce (wynoszący aż 332,81 proc) zanotowała TTV. Telewizja ta awansowała z pozycji 32. na 6. Jej udział uplasował się na poziomie 1,10 proc.
Zestawienie obejmuje kanały tematyczne z wyłączeniem stacji informacyjnych. Dane Nielsen Audience Measurement udostępnione zostały dzięki uprzejmości Atmedia.











