Udział Polsatu Sport we wrześniu 2013 roku wyniósł 1,14 proc., czyli aż o 131,03 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Stacja ta zanotowała drugi największy wzrost w zestawieniu, a na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego. Polsat Sport we wrześniu br. transmitował m.in. mecze Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn z udziałem polskiej reprezentacji.
Na drugiej lokacie, z 0,55 proc. udziału w rynku telewizyjnym, ulokował się nadający od czerwca 2011 roku Polsat Sport News, którego oglądalność mierzona jest od początku listopada ub.r. Stacja ta dostępna jest w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.
Z miejsca pierwszego na ostatnią pozycję podium spadł Eurosport. Średni wynik tego kanału wyniósł 0,53 proc, po spadku o 9,91 proc.

Trzy oczka niżej uplasował się nSport, który nadaje już od 2006 roku, ale pomiar jego oglądalności prowadzony jest od września ub.r. Udział tej stacji wzrósł najbardziej w zestawieniu, bowiem o 163,16 proc. i wyniósł 0,20 proc. W połowie kwietnia br. dostęp do nSport uzyskali także wszyscy dotychczasowi abonenci Cyfry+. Rok wcześniej kanał ten zajmował miejsce ósme.
Z kolei największy spadek zanotował plasujący się na ostatniej pozycji kanał Sportklub. Jego udział w analizowanym miesiącu zmniejszył się o 47,83 proc. do ponad 0,01 proc. Kanał ten wiosną nie znalazł się w ofercie nc+ (wcześniej był dostępny na platformie n).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce również zajął Polsat Sport (1,13 proc. udziału; po wzroście o 106,78 proc.). Na drugim miejscu uplasował się Eurosport (0,45 proc.; do góry o 20,43 proc.), a na trzecim - Polsat Sport News (0,43 proc. udziału).

Również i w tym ujęciu największym wzrostem miesięcznego udziału (aż o 244,93 proc.) pochwalić się mógł nSport, a najwięcej stracił Sportklub - było to aż 70 proc.
Najchętniej oglądanym programem w kanałach sportowych we wrześniu 2013 roku był mecz ME w siatkówce mężczyzn, który na antenie Polsatu Sport oglądało aż 1,69 mln widzów. Stacja ta do zestawienia top 10 programów wprowadziła najwięcej, bo aż pięć pozycji. Dwa miejscu w rankingu zajęły programy nadane przez Polsat Sport News, a po jednym - Canal+ Sport, nSport oraz Eurosport.
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.











