Z badania IAB AdEx wynika, że w ciągu trzech kwartałów 2014 roku wydatki na reklamę w sieci osiągnęły wartość 1,87 mld zł, co oznacza wzrost o 6,6 proc. w porównaniu z 1,75 mld zł rok wcześniej. Jednocześnie jest to wyższy wzrost niż w pierwszej połowie br., kiedy te wydatki zwiększyły się o 5,7 proc. (zobacz szczegóły).
W ciągu 9 miesięcy 2014 r. największy udział w rynku zanotowała reklama typu display (44 proc.), która wzrosła o 8 proc. w skali roku. W zestawieniu AdEx do kategorii display zaliczono segment wideo i social media. Na drugim miejscu znalazła się reklama SEM (36 proc. udziału, 7 proc. w górę w skali roku), na trzecim zaś ogłoszenia (15 proc. udziału, wzrost w skali roku o 4 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ponad-2-7-mld-zl-na-polska-e-reklame-w-2015-r-w-2018-internet-wyprzedzi-telewizje ##

W porównaniu do 2013 roku przez trzy kwartały br. najbardziej (o 28 proc.) wzrosły nakłady na reklamę mobilną, która jednak wciąż ma niewielkie udziały w całym rynku, wynoszące obecnie 1,3 proc. Reklamy wideo stanowią 6,9 proc. tortu reklamowego, po 18-procentowym wzroście rok do roku. Niewiele więcej, o 19 proc. zwiększyły się nakłady na social media marketing, które stanowią obecnie 5,8 proc. rynku. Jedyny segment, który znalazł się w defensywie to reklama behawioralna - rok do roku jej wartość spadła o 22 proc. i wyniosła w br. 0,2 proc. całości branży e-reklamowej.
AdEx wskazuje, że w ciągu trzech kwartałów 2014 r. najbardziej aktywne w reklamie internetowej były branże motoryzacyjna (18 proc. udziałów w całościowych wydatkach), finansowa (13 proc.) i handlowa (10 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/2015-rokiem-prawdziwego-mobile-u-i-content-marketingu-prognozy ##

W badaniu IAB AdEx - realizowanym przez IAB Polska wspólnie z PwC - biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe, jednak wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych i średnich podmiotów na rynku.Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu. Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy.











