Polska e-reklama w górę o 6,6 proc. w br. Wideo i social media motorami wzrostu

Od stycznia do września 2014 roku nakłady na reklamę internetową w Polsce wyniosły 1,87 mld zł. Najwięcej wydano na display i SEM, a najbardziej reklamowały się firmy z branży motoryzacyjnej, finansowej i handlowej.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Polska e-reklama w górę o 6,6 proc. w br. Wideo i social media motorami wzrostu
fot. Shutterstock.com

Z badania IAB AdEx wynika, że w ciągu trzech kwartałów 2014 roku wydatki na reklamę w sieci osiągnęły wartość 1,87 mld zł, co oznacza wzrost o 6,6 proc. w porównaniu z 1,75 mld zł rok wcześniej. Jednocześnie jest to wyższy wzrost niż w pierwszej połowie br., kiedy te wydatki zwiększyły się o 5,7 proc. (zobacz szczegóły).

W ciągu 9 miesięcy 2014 r. największy udział w rynku zanotowała reklama typu display (44 proc.), która wzrosła o 8 proc. w skali roku. W zestawieniu AdEx do kategorii display zaliczono segment wideo i social media. Na drugim miejscu znalazła się reklama SEM (36 proc. udziału, 7 proc. w górę w skali roku), na trzecim zaś ogłoszenia (15 proc. udziału, wzrost w skali roku o 4 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ponad-2-7-mld-zl-na-polska-e-reklame-w-2015-r-w-2018-internet-wyprzedzi-telewizje ##

W porównaniu do 2013 roku przez trzy kwartały br. najbardziej (o 28 proc.) wzrosły nakłady na reklamę mobilną, która jednak wciąż ma niewielkie udziały w całym rynku, wynoszące obecnie 1,3 proc. Reklamy wideo stanowią 6,9 proc. tortu reklamowego, po 18-procentowym wzroście rok do roku. Niewiele więcej, o 19 proc. zwiększyły się nakłady na social media marketing, które stanowią obecnie 5,8 proc. rynku. Jedyny segment, który znalazł się w defensywie to reklama behawioralna - rok do roku jej wartość spadła o 22 proc. i wyniosła w br. 0,2 proc. całości branży e-reklamowej.

AdEx wskazuje, że w ciągu trzech kwartałów 2014 r. najbardziej aktywne w reklamie internetowej były branże motoryzacyjna (18 proc. udziałów w całościowych wydatkach), finansowa (13 proc.) i handlowa (10 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/2015-rokiem-prawdziwego-mobile-u-i-content-marketingu-prognozy ##

grafika

W badaniu IAB AdEx - realizowanym przez IAB Polska wspólnie z PwC - biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe, jednak wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych i średnich podmiotów na rynku.Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu. Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"