Polska reklama 2,6 proc. w górę. Zyskują telewizja, internet i radio - traci prasa

W pierwszych trzech kwartałach br. wydatki reklamowe w Polsce wyniosły 5,14 mld zł, o 2,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Kilkuprocentowe wzrosty nastąpiły w telewizji, internecie i radiu, natomiast kilkunastoprocentowe spadki w gazetach i magazynach.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Polska reklama 2,6 proc. w górę. Zyskują telewizja, internet i radio - traci prasa
fot. Shutterstock.com

Jak wynika z szacunków domu mediowego Starlink, od stycznia do września br. faktyczna wartość polskiego rynku reklamowego wyniosła 5,1394 mld zł, o 129,6 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 2,6 proc.

Wydatki reklamowe w telewizji zwiększyły się w skali roku o 6,3 proc. do 2,66 mld zł, w internecie - o 6,4 proc. do 1,16 mld zł, a w radiu - o 6,4 proc. do 400,9 mln zł. Za to nakłady na reklamy zewnętrzne zmalały o 1,7 proc. do 317,7 mln zł, a w kinach - o 9,3 proc. do 60,2 mln zł. Największe spadki nastąpiły w reklamie prasowej: w gazetach o 19,2 proc. do 221,5 mln zł, a w magazynach o 15,4 proc. do 313,9 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/farmacja-i-handel-napedzaja-wzrosty-w-reklamie-tv-traci-wielka-czworka ##

Jeśli chodzi o reklamodawców, to nakłady zwiększyło dziesięć sektorów rynkowych, a ograniczyło sześć. Według Starlinka do całościowego wzrostu rynku reklamowego w największych stopniu przyczyniły się większe wydatki producentów leków i farmaceutyków oraz branży FMCG. Inwestycje tego drugiego sektora wzrosły o 0,5 proc., głównie ze względu na podwyższone budżety producentów napojów i alkoholi związane z piłkarskimi mistrzostwami świata i sezonem letnim.

Głównym sektorem reklamowym jest handel, w którym największe budżety mają markety wielobranżowe i dyskonty, sklepy i hurtownie spożywcze, a w dalszej kolejności - sklepy ze sprzętem AGD, RTV i sportowym, a także sieci drogeryjne i serwisy e-commerce.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/1-25-mld-zl-na-reklamy-w-internecie-dominuja-display-i-sem-mocno-w-gore-mobile-i-wideo-raport ##

Z kolei łączne wzrosty wydatków sześciu innych branż (motoryzacja; media, książki i CD/DVD; czas wolny; sprzęty domowe, meble i dekoracje; odzież i dodatki; pozostałe) wyniosły 126,6 mln zł.

Za to wśród sektorów ograniczających budżety reklamowe największe spadki zanotowały finanse i telekomunikacja - w sumie o 47,2 mln zł, czyli 4,5 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/o-1-5-proc-mniej-na-reklame-zewnetrzna-malo-kampanii-wyborczych-wiecej-reklam-zywnosci-raport ##

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące