SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polska reklama telewizyjna urosła o 5,6 proc. dzięki farmacji i handlowi

O 5,6 proc. wzrosły w 2014 roku przychody reklamowe netto stacji telewizyjnych. Z raportu Starlinka wynika, że wyniosły one 3,81 mld zł netto (po uwzględnieniu rabatów).

W okresie od października do grudnia ub.r. stacje telewizyjne odnotowały 4,1 proc. wzrostu przychodów, co oznacza, że zarobiły 45,1 mln zł więcej niż w czwartym kwartale 2013 roku. W całym ub.r. przychody stacji tv wzrosły o przeszło 202 mln złotych, czyli o 5,6 proc. rok do roku wliczając w to przychody ze sponsoringu i lokowania produktu.

Według Starlinka na ożywienie w reklamie telewizyjnej wpłynęły głównie zwiększone wydatki branży farmaceutycznej - o 16,1proc. w całym roku, a także sektora handlowego, który wydał więcej o 18,1proc. Wymienione sektory były niezwykle aktywne w ostatnim kwartale, podobnie jak żywność oraz napoje i alkohole.

Choć w okresie od października do grudnia ub.r., po doskonałym trzecim kwartale, rynek standardowej reklamy spotowej rósł nieco wolniej, to czwarty kwartał był najlepszym od końca 2011 roku. Przychody stacji ze sprzedaży spotów wzrosły w tym okresie o 4,8 proc., zaś w całym 2014 roku o 5,8 proc. - czyli o 188,2 mln zł.

Wzrost ten w różnym stopniu odczuwają poszczególne kategorie stacji telewizyjnych. W ub.r. cztery główne stacje - TVP1, TVP2, TVN i Polsat - straciły łącznie 2,9 proc. przychodów ze sprzedaży spotów. W tym samym czasie jednak wzrosły wpływy tych nadawców ze sponsoringu i lokowania produktu - o 2,6 proc.

O 27,8 proc. wzrosły w ub.r. przychody ze spotów w stacjach nadających (bez tzw. wielkiej czwórki) na multipleksach naziemnej telewizji cyfrowej. Ich udział w rynku reklamy tv w analizowanym okresie przekroczył już 16,3 proc. ( wobec 13,6 proc. w 2013 roku).

Przychody pozostałych stacji tematycznych, dostępnych za pośrednictwem sieci kablowych i satelitarnych wzrosły w 2014r. o 17,5 proc., a ich udział w przychodach wzrósł do 22,2 proc. (z 20 proc. rok wcześniej).

Dołącz do dyskusji: Polska reklama telewizyjna urosła o 5,6 proc. dzięki farmacji i handlowi

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Wydatki wzrosły... a oglądalność spadła. Ponadto nie należy mylić branży FARMACEUTYCZNEJ z branżą SUPLEMENTÓW. Same pierdzixy, sralixy i rzygowixy reklamują.
odpowiedź