SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polska umocniła romantyczny wizerunek

Obecność pogrążonej w żałobie narodowej Polski w większości zagranicznych mediów nie wpłynie na wzrost zainteresowania naszym krajem turystów i inwestorów oraz nie wzmocni marki Polska – twierdzą specjaliści.

Informacje o katastrofie samolotu pod Smoleńskiem z polskimi politykami na pokładzie bardzo szybko obiegła cały świat. Zagraniczne media pokazywały materiały nie tylko z miejsca tragedii, ale również spod Pałacu Prezydenckiego w Warszawie, gdzie zbierały się tłumy Polaków, aby oddać hołd Parze Prezydenckiej, a także relacje z uroczystości żałobnych i pogrzebowych. Wiele stacji telewizyjnych wyemitowało również film Andrzeja Wajdy „Katyń”.

Zdaniem Szymona Sikorskiego, dyrektora generalnego wrocławskiej agencji PR Publicon sama obecność Polski w zagranicznych mediach nie przełoży się na wzrost zainteresowania naszym krajem inwestorów. Dlaczego? – Zainteresowanie inwestorów może wzrosnąć jeśli zaciśniemy relacje z Rosją. To na pewno wpłynie na nasz wizerunek gospodarczy – twierdzi Sikorski.

Podobnego zdania jest Adam Kałucki zastępca dyrektora ds. strategii Grupa Eskadra MarketPlace: - Nagła obecność nasze kraju w światowych mediach nie ma raczej większego wpływu na decyzje zagranicznych inwestorów. Ich bardziej mogą interesować ewentualne skutki smoleńskiej katastrofy, na przykład to, czy nie zdestabilizuje ona polskiej sceny politycznej, co z kolei mogłoby się negatywnie odbić na gospodarce.

Co pokazały media? - Z jednej strony wielki dramat, a z drugiej - fenomem społeczny wspólnego, masowego i godnego przeżywania żałoby. Pokazały Polskę czasu przemian. Wydaje się, że ten obraz może umocnić wizerunek Polski jako kraju o bogatej symbolice, o żywym, chociaż na co dzień uśpionym poczuciu wspólnoty – uważa Jarosław Górski, doktorant na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, doradca prezesa Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.

Zdaniem Górskiego można powiedzieć, że medialny obraz z ostatnich dni uwiarygodnia polskie komunikaty o tym, że jesteśmy krajem o silnej tożsamości narodowej, a co więcej: o już dobrze zakorzenionej demokracji.

Dzięki międzynarodowym transmisjom telewizyjnym Polska umocniła swój wizerunek romantyka. Świat głęboko współczuje Polsce po tragedii w Smoleńsku, ale przede wszystkim oniemiał widząc zdjęcia z Warszawy, gdzie setki tysięcy ludzi wyszły na ulice – mówi Sebastian Hejnowski, dyrektor zarządzający Ciszewski PR.

Szymon Sikorski uważa, że turyści chętniej pojadą do Katynia, niż do Polski. Z tą opinią do końca nie zgadza się Adam Kałucki z Eskadry. Jego zdaniem turyści mogą chcieć na własne oczy zobaczyć kraj i ludzi, którzy potrafią tak solidarnie manifestować żal po stracie najważniejszych osób w kraju.

Dołącz do dyskusji: Polska umocniła romantyczny wizerunek

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zapraszam na:
http://clothingmarketing.blogspot.com/2010/04/gang-rape-and-d.html
odpowiedź
User
Gatsby
pogrzeb to była spektakularna uroczystość świadcząca o bogactwie kulturowym kraju. skoro więc Brytyjczycy czy Watykan na takich sprawach zarabiają, to czemu nie Polska?
odpowiedź
User
Kropka
Uwazam, ze wiekoszosc turystow bedzie sie kierowalo mysla o tym, ze NALEZY pojechac do kraju, w ktorym cos takiego sie zadzialo. Chocby po to, zeby zobaczyc na wlasne oczy krypte na Wawelu i Palac Prezydencki.
Co do ukrytego patriotyzmu Polakow, to zgadzam sie, ze serce mi roscilo jak wiele osob pewnie po raz pierwzsy kupilo flage przy tej okazji.
Na pewno COS sie zmienilo na lepsze.
W to nie watpie.
odpowiedź