Polska wersja modowego show „Project Runway” w TVN

Rozpoczęły się prace nad polską edycją amerykańskiego modowego reality show „Project Runway”. Wiosną przyszłego roku program ma trafić na antenę TVN - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl.

Krzysztof Lisowski
Krzysztof Lisowski
Udostępnij artykuł:

W amerykańskiej wersji „Project Runway” w programie bierze udział grupa początkujących projektantów mody, którzy w kolejnych odcinkach muszą zmierzyć się z konkretnym zadaniem. Ich pracę ocenia trzyosobowe jury, w skład którego wchodzą: słynna modelka Heidi Klum jako przewodnicząca, projektant Zac Posen oraz Nina Garcia, dziennikarka amerykańskiej edycji magazynu „Marie Claire”. Mentorem wszystkich uczestników jest krytyk modowy Tim Gunn, który pomaga uczestnikom w realizacji cotygodniowych zadań. Dodatkowo w każdym odcinku programu pojawia się jako czwarty członek jury znana gwiazda związana ze światem mody.

Producentem polskiej edycji „Project Runway” jest - podobnie, jak na całym świecie - firma Freemantle Media. Przedstawiciele jej polskiego oddziału nie chcieli oficjalnie potwierdzić ani zaprzeczyć informacjom o stracie produkcji, do którego przymierzali się od kilku sezonów. Nieoficjalnie wiadomo jednak, że prace nad programem ruszyły. Na antenę TVN ma on trafić wiosną 2014 roku.

W USA program obecny jest od 2004 roku - 18 lipca br. na antenie Lifetime wystartowała dwunasta edycja show, w której bierze udział 16 młodych projektantów. Lokalne wersje programu zostały wyprodukowane już w 22 krajach, m.in. w Wlk. Brytanii, Turcji, Szwecji, Rosji, Norwegii, Australii. W wersji amerykańskiej zwycięzca otrzymuje m.in. 100 tys. dolarów nagrody od sponsora (L’Oreal), samochód oraz możliwość przygotowania ekskluzywnej kolekcji dla Lord & Taylor, która trafia do detalicznej sprzedaży. Program uhonorowano kilkoma nagrodami Emmy.

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy, iż kanał FOX Life zdecydował się na wyprodukowanie pierwszego lokalnego programu o tematyce zbliżonej do „Project Runway”. Jesienią na antenę stacji trafi modowy reality-show „Projektanci na start”. Za jego produkcję wykonawczą odpowiadać będzie ATM Grupa. W programie podczas 12 odcinków rywalizować będą ze sobą wyłonieni w castingach nieznani szerzej projektanci mody. Na razie producent nie podaje, kto zasiądzie w jury reality-show, ani kto poprowadzi program (więcej na ten temat).

W ostatnich latach TVN emitował na swojej antenie inny program związany z tematyką mody „Top model. Zostań modelką!”. Trzecia edycja programu, której emisja zakończyła się na początku czerwca br., miała średnio 2,23 mln widzów, czyli o 470 tys. mniej niż druga seria tego reality-show. Mimo to format dał TVN pozycję zdecydowanego lidera rynku i przyniósł z reklam 28 mln zł (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa kampania wizerunkowa Interii

Nowa kampania wizerunkowa Interii

Tańszy telewizor za wsparcie dla potrzebujących. Nowa akcja MediaMarkt

Tańszy telewizor za wsparcie dla potrzebujących. Nowa akcja MediaMarkt

Sokół i Pazdan w nowej kampanii STS

Sokół i Pazdan w nowej kampanii STS

Eska Rock z nową odsłoną programu "Garaż"

Eska Rock z nową odsłoną programu "Garaż"

Radio Kampus z nową kampanią wizerunkową "Rytmy nie algorytmy"

Radio Kampus z nową kampanią wizerunkową "Rytmy nie algorytmy"

Redakcja "Interwencji" Polsatu walczy o zmianę przepisów w Kodeksie Karnym

Redakcja "Interwencji" Polsatu walczy o zmianę przepisów w Kodeksie Karnym