SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polski internauta korzysta z sieci na ponad 4 urządzeniach (infografika)

Multiscreening staje się coraz popularniejszy, ale związane z nim zwyczaje są zależne od pory dnia - wynika z najnowszej edycji raportu Connected Life firmy TNS.

Internautom nie wystarcza już sama telewizja. Prawie połowa z nich (48 proc.) w czasie, gdy siedzi przed ekranem telewizora równocześnie korzysta z innych urządzeń podłączonych do sieci - laptopów, smartfonów lub tabletów - do takiego wniosku prowadzą badania Connected Life przeprowadzone przez TNS.

Obecnie większość użytkowników sieci ma wokół siebie więcej niż jedno urządzenie podłączone do internetu - światowa średnia pod tym względem wynosi cztery urządzenia. Są jednak kraje, w których ta liczba jest większa - na przykład mieszkańcy Australii, Niemiec czy Wielkiej Brytanii na co dzień korzystają aż z pięciu różnych urządzeń połączonych z siecią. Jak wypada na tym tle Polska? Ze wskaźnikiem na poziomie 4,6 urządzenia wyprzedza światową średnią i powoli goni czołówkę.

Wspomniane notebooki, smartfony lub tablety połączone z internetem są potrzebne wielu badanym przez TNS do oglądania transmisji sportowych, audycji telewizyjnych i filmów, zarówno tych dostępnych za darmo, jak i umieszczanych w płatnych kanałach dystrybucji. Dokładnie jedna czwarta respondentów przyznaje, że codziennie ogląda w internecie rozmaite treści wideo, i są one coraz częściej wykorzystywaną alternatywą dla tego co proponują tradycyjni nadawcy telewizyjni.

Andrzej Olękiewicz z TNS Polska podkreśla, że pod względem przywiązania do oglądania wideo online Polacy nie odbiegają od średniej światowej.

- W Polsce udział osób codziennie oglądających treści wideo w sieci wynosi 24 procent – mówi Olękiewicz. - Jednak ciekawsze i znacznie mniej abstrakcyjne będzie porównanie z konkretnymi krajami w Europie. Na przykład w Niemczech zaledwie co dziesiąty internauta zadeklarował oglądanie treści wideo codziennie, natomiast we Włoszech aż jedna trzecia. Oczywiście praktycznie każdy internauta, niezależnie od szerokości i długości geograficznej, przynajmniej od czasu do czasu ogląda „jakieś filmiki” w sieci.

Pomimo wykorzystywania coraz większej gamy urządzeń do odbioru treści wideo tradycyjny telewizor wciąż odgrywa ważną rolę w życiu każdego człowieka. 75 procent internautów na świecie wciąż każdego dnia poświęca swój czas na obcowanie z odbiornikiem telewizyjnym. Jednak dokładniejsza analiza podanych w badaniu liczb wskazuje, że pomiędzy konkretnymi krajami występują pod tym względem pewne różnice. O ile Polska nie odbiega od światowego standardu (76 proc. ankietowanych codziennie ogląda telewizję), to na przykład w Niemczech tradycyjnych telewidzów jest już 78 procent, a we Włoszech aż 82 procent.

Z badania wynika, że spośród osób, które podczas kolacji mają włączony telewizor, 76 procent koncentruje uwagę tylko na nim i nie korzysta w tym czasie z żadnych innych urządzeń elektronicznych.

Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w późnych godzinach wieczornych. W Polsce aż 55 procent internautów oglądających w łóżku telewizję jednocześnie prowadzi aktywność za pomocą innych urządzeń połączonych z siecią - komunikuje się ze znajomymi na portalach społecznościowych, szuka w internecie informacji lub rozrywki, a także robi w sieci zakupy. Okazuje się przy okazji, że pod tym względem Polacy są liderami raportu, bowiem na całym świecie tylko 48 procent internautów uprawia multiscreening leżąc wieczorem w łóżku.

Connected Life to globalne badanie TNS w pełni poświęcone konsumentowi w cyfrowym świecie. Zrealizowano je w 50 krajach od marca do czerwca br. W większości krajów, tak jak w Polsce, próba liczyła 1000 osób (w kilku krajach próba była większa). Badaniem objęto osoby w wieku 16-65 lat, które korzystają z Internetu (w celach prywatnych) przynajmniej raz w tygodniu. Cel badania, jak i grupa docelowa pozwoliły skorzystać z techniki wywiadów online (w systemie CAWI).

Dołącz do dyskusji: Polski internauta korzysta z sieci na ponad 4 urządzeniach (infografika)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
CW
Naprawdę podoba mi się wniosek broniący pozycji TV wskazujący na to, że podczas jedzenia kolacji koncentrujemy się tylko na telewizji?!... Bo naturalne byłoby jednocześnie jeść, oglądać, przeglądać internet, dzwonić to przyjaciół, SMS-ować do szefa, czytać e-booka i oczywiście gryźć i trawić w tzw międzyczasie, pomiędzy słowami... No ale trzeba było coś wymyślić, by pokazać, że TV trzyma się świetnie. A, że wyszło niepoważnie ośmieszając całe badanie, kto by się tym przejmował ważne, że telewizja ma się świetnie ... przy kolacji.
0 0
odpowiedź