SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polskie agencje PR: ile zarabiają? ilu zatrudniają? (raport)

Największe przychody wśród polskich firm public relations osiągnęła w ub.r. Partner of Promotion. Natomiast w czołówce agencji o największym zatrudnieniu znajdują się również Ciszewski PR, Hill & Knowlton Poland i Euro RSCG Sensors.

Z analizy KMPG Audyt na zlecenie Związku Firm Public Relations wynika, że Partner of Promotion zanotowała w ub.r. przychody w wysokości 12,26 mln zł. Mimo spadku wpływów o 33 proc. w skali roku agencja utrzymała pierwsze miejsce w rankingu.

Przychody ze sprzedaży usług PR przekraczające 10 mln zł osiągnęły też cztery inne agencje, z których każda zanotowała pod tym względem wzrost w porównaniu z 2009 rokiem. Ogółem najbardziej przychody zwiększyły się w przypadku agencji Profile, która zarobiła w ub.r. ponad trzy razy więcej niż rok wcześniej. Natomiast przychody NBS Communications i Magnifico zwiększyły się po ponad 100 proc.

Oprócz Partner of Promotion duże spadki wpływów ze sprzedaży usług PR zanotowały też Primum PR (o 41 proc.), Lighthouse Consultants (o 27 proc.) i Alert Media Communications (o 26 proc.).

Przychody polskich agencji PR
 Przychody w 2010 r.Przychody w 2009 r.
ze sprzedażyze sprzedaży PRze sprzedażyze sprzedaży PR
Partner of Promotion12 257 493 zł12 257 493 zł18 196 357 zł18 196 357 zł
Euro RSCG Sensors11 696 000 zł11 696 000 zł9 248 000 zł9 248 000 zł
Profile11 035 000 zł11 035 000 zł3 279 000 zł3 279 000 zł
Ciszewski PR (Grupa)10 977 604 zł10 977 604 zł6 027 919 zł6 027 919 zł
Hill & Knowlton Poland10 858 287 zł10 858 287 zł9 037 892 zł9 037 892 zł
Multi Communications10 005 830 zł9 754 498 zł8 281 443 zł8 239 023 zł
NBS Communications8 800 000 zł8 800 000 zł3 600 000 zł3 600 000 zł
On Board PR8 513 823 zł8 513 823 zł8 256 247 zł8 256 247 zł
ComPress7 931 113 zł7 931 113 zł8 206 912 zł8 206 912 zł
Weber Shandwick6 664 000 zł6 664 000 zł7 044 000 zł7 044 000 zł
Twenty Four Seven PR6 458 676 zł6 458 676 zł5 919 432 zł5 919 432 zł
Raczkiewicz Chenczke5 152 114 zł5 152 114 zł5 060 590 zł5 060 590 zł
Magnifico4 798 149 zł4 798 149 zł2 361 420 zł2 361 420 zł
Martis Consulting4 905 558 zł4 628 985 zł4 233 715 zł4 151 950 zł
Primum PR4 340 736 zł4 340 736 zł7 319 983 zł7 319 983 zł
Sigma International (Poland)4 248 017 zł4 228 419 zł5 031 608 zł5 015 309 zł
United PR3 395 351 zł3 395 351 zł2 705 184 zł2 705 184 zł
ITBC Communication3 249 000 zł3 249 000 zł4 181 000 zł4 181 000 zł
Lighthouse Consultants4 795 280 zł3 208 729 zł4 373 124 zł4 373 124 zł
Alert Media Communications3 451 628 zł3 147 629 zł4 537 345 zł4 246 697 zł
Telma Group Communications2 583 418 zł2 583 418 zł2 076 539 zł2 076 539 zł
Genesis PR2 400 000 zł2 400 000 zł2 700 000 zł2 700 000 zł
Monday PR2 545 420 zł1 815 982 zł1 288 982 zł963 882 zł
Eskadra Publica1 566 986 zł1 566 986 zł1 233 872 zł1 233 872 zł
Neuron1 466 633 zł1 466 633 zł1 064 751 zł1 064 751 zł
Marta Surowiec Badog1 656 943 zł1 124 569 zł924 254 zł572 369 zł
PR Time1 012 771 zł1 012 771 zł944 712 zł944 712 zł
Publink682 410 zł682 410 zł756 757 zł756 757 zł



Wśród polskich agencji PR po ponad 50 pracowników zatrudniają obecnie Ciszewski PR, Partner of Promotion i Hill & Knowlton Poland. Natomiast najwięcej osób etatowo pracuje w Partner of Promotion (41) i Euro RSCG Sensors (40). W ub.r. po minimum 10 nowych osób zatrudniły Hill & Knowlton Poland, Ciszewski PR, Fleishman-Hillard i Magnifico.

Zatrudnienie w polskich agencjach PR (stan na IV/V 2011 r.)
 liczba pracowników etatowychliczba współpracownikówogólna liczba zatrudnionychliczba osób przyjętych w 2010 r.
Ciszewski PR (Grupa)33235615
Partner of Promotion4114553
Hill & Knowlton Poland33215417
Euro RSCG Sensors405459
ComPress2416403
Sigma International (Poland)2611377
Multi Communications298378
Fleishman-Hillard19272710
Profile1710273
Martis Consulting215266
Alert Media Communications242263
On Board PR231249
Weber Shandwick210217
Twenty Four Seven PR1110213
Genesis PR127196
Lighthouse Consultants126187
Primum PR98174
Marta Surowiec Badog107174
Magnifico1341710
ITBC Communication134174
United PR160167
Raczkiewicz Chenczke Consultants96153
Monday PR96156
Eskadra Publica78155
Neuron104144
Telma Group Communications84122
NBS Communications73101
PR Time5381
Publink6060

Analizę finansów i zatrudnienia w polskich agencjach PR na zlecenie Związku Firm Public Relations przeprowadziła firma KMPG Audyt na podstawie deklaracji PIT, CIT lub bilansu zysków i strat oraz deklaracji ZUS. W zestawieniu finansowym brakuje danych z agencji Fleishman-Hillard, Glaubicz Garwolińska Consultants, Grayling Polska, Headlines Porter Novelli, Proximity i RPR Group, a w zestawieniu zatrudnienia - z Glaubicz Garwolińska Consultants, Grayling Polska, Headlines Porter Novelli, Proximity i RPR Group. Danych dotyczących finansów i zatrudnienia w firmach Marta Surowiec Badog i Monday PR nie można zweryfikować ze względu na ich formę prawną.

Dołącz do dyskusji: Polskie agencje PR: ile zarabiają? ilu zatrudniają? (raport)

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marta
pytanie jest inne - ile płacą? jakie są zarobki? dlaczego tak mało? nikt już nie przyjdzie do pracy za 5 tys brutto i bedzie klikał 8 godzin, czas ujawnić wyzysk w pr!
odpowiedź
User
Menago
5 tys. brutto to akurat nie jest mało. A raport o zarobkach w PR był niedawno na proto.pl
odpowiedź
User
Arr
Szkoda, że nie napisali ile było rozwiązań umów... Roszada 100% w niektórych.
odpowiedź