Z analizy KMPG Audyt na zlecenie Związku Firm Public Relations wynika, że Partner of Promotion zanotowała w ub.r. przychody w wysokości 12,26 mln zł. Mimo spadku wpływów o 33 proc. w skali roku agencja utrzymała pierwsze miejsce w rankingu.
Przychody ze sprzedaży usług PR przekraczające 10 mln zł osiągnęły też cztery inne agencje, z których każda zanotowała pod tym względem wzrost w porównaniu z 2009 rokiem. Ogółem najbardziej przychody zwiększyły się w przypadku agencji Profile, która zarobiła w ub.r. ponad trzy razy więcej niż rok wcześniej. Natomiast przychody NBS Communications i Magnifico zwiększyły się po ponad 100 proc.
Oprócz Partner of Promotion duże spadki wpływów ze sprzedaży usług PR zanotowały też Primum PR (o 41 proc.), Lighthouse Consultants (o 27 proc.) i Alert Media Communications (o 26 proc.).

Wśród polskich agencji PR po ponad 50 pracowników zatrudniają obecnie Ciszewski PR, Partner of Promotion i Hill & Knowlton Poland. Natomiast najwięcej osób etatowo pracuje w Partner of Promotion (41) i Euro RSCG Sensors (40). W ub.r. po minimum 10 nowych osób zatrudniły Hill & Knowlton Poland, Ciszewski PR, Fleishman-Hillard i Magnifico.
Analizę finansów i zatrudnienia w polskich agencjach PR na zlecenie Związku Firm Public Relations przeprowadziła firma KMPG Audyt na podstawie deklaracji PIT, CIT lub bilansu zysków i strat oraz deklaracji ZUS. W zestawieniu finansowym brakuje danych z agencji Fleishman-Hillard, Glaubicz Garwolińska Consultants, Grayling Polska, Headlines Porter Novelli, Proximity i RPR Group, a w zestawieniu zatrudnienia - z Glaubicz Garwolińska Consultants, Grayling Polska, Headlines Porter Novelli, Proximity i RPR Group. Danych dotyczących finansów i zatrudnienia w firmach Marta Surowiec Badog i Monday PR nie można zweryfikować ze względu na ich formę prawną.











