Polskie Radio i RMF FM dużo więcej z reklam, VOX FM mniej niż Eska Rock (TOP 10)

W pierwszym kwartale br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych były o 17,9 proc. wyższe niż rok wcześniej. Największe wzrosty osiągnęły Trójka, Jedynka, Eska Warszawa i RMF FM, a jako jedyna w czołówce spadek zanotowała Eska Poznań.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Cennikowe przychody reklamowe rozgłośni radiowych (bez autopromocji) wyniosły w pierwszym kwartale br. 951,9 mln zł, aż o 144,4 mln zł więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Oznacza to wzrost o 17,9 proc.

Jednak faktyczne wpływy mogły zwiększyć się znacznie mniej. W ub.r. cennikowe wydatki na reklamę radiową wzrosły o 11,2 proc. (zobacz szczegóły), jednak według szacunków Starlinka rzeczywista wartość budżetów pozostała na poziomie sprzed roku i wyniosła 561,1 mln zł (więcej na ten temat).

Zdecydowanie najwięcej z reklam zarabia RMF FM (Grupa RMF), którego cennikowe przychody w pierwszym kwartale wyniosły 298,5 mln zł, o 59 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 24,6 proc.). Przychody Radia ZET (Eurozet) podskoczyły o 12,7 mln zł (7,2 proc. w górę), do 190,3 mln zł.

Cennikowe wpływy reklamowe tych dwóch rozgłośni wyniosły w sumie 488,8 mln zł i stanowiły ponad połowę (51,3 proc.) wartości całej reklamy radiowej.

Najwyższe wzrosty cennikowych przychodów z reklam osiągnęły stacje Polskiego Radia. Trójka zarobiła o 37,4 proc. więcej niż rok wcześniej (13,7 mln zł w górę - z 36,6 do 50,3 mln zł), a Jedynka - o 58 proc. więcej (10 mln zł w górę - z 17,2 do 27,2 mln zł).

Wpływy reklamowe TOK FM (Grupa Radiowa Agory) zwiększyły się o 16,1 proc. (2,4 mln zł w górę), Eski Warszawa (Grupa Radiowa Time) - o 29,3 proc. (3,1 mln zł w górę), a radia Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Grupa Radiowa Agory) - o 21,2 proc. (2,1 mln zł w górę).

Eska Wrocław zanotowała wzrost o 7,1 proc. (825 tys. zł w górę), a Eska Poznań (obie stacje należą do Grupy Radiowej Time) - spadek o 5,6 proc. (684 tys. zł w dół).

Z kolei VOX FM (też należące do Grupy Radiowej Time) zarobiło z reklam aż o 21,1 proc. (czyli o 2,8 mln zł) mniej niż rok wcześniej Eska Rock, której częstotliwości (we wszystkich miastach oprócz Warszawy) przejęło w grudniu ub.r. (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej