SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ponad 100 tysięcy nośników outdoorowych

Jak wynika z raportu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej na dzień30 czerwca 2006 roku było w Polsce 104 892 nośników outdoorowych.

Poniższe zestawienie pokazuje szczegółowe liczby nośników wposzczególnych kategoriach według stanu na dzień 30 czerwca 2007roku:

Nośnikreklamy

Ogólna liczbanośników

30.06.2007r.

Standardowe 12m˛

30.880

Frontlight 6 x 3m

10.462

Frontlight 12 x 3m

718

Frontlight 12 x 4m

644

Nośniki małegoformatu

37.942

Pozostałenośniki

1.103

CLP

21.063

Backlight 6 x 3m

1.026

Backlight 8 x 4m

222

Backlight scroll 9m˛

750

Pozostałe nośnikipodświetlane

82

Łączna liczbanośników

104.892

Ogólna liczba nośników reklamy w Polsce nadal oscyluje wokółliczby stu tysięcy. Jest ona nieco wyższa, aniżeli na koniec 2006roku, ponieważ w zestawieniu IGRZ znalazły się po raz pierwszynośniki firm: BP Media z firmami z grupy, Ruch S.A. orazWarexpo.

- Obserwujemy wyraźną tendencję zmniejszania powierzchnireklamowych na standardowych tablicach plakatowych w formacie 12m2. Rośnie zaś liczba nośników średnich w formacie powierzchniekspozycyjnej 18 m2. Nie jest to jednak prosta zamiana nośnik zanośnik, bowiem liczba standardowych tablic zmniejsza się szybciej,aniżeli rośnie nośników średnich. Sytuacja ta jest wynikiem potrzebrynku reklamowego i poprawy standardów na polskim rynku outdooru.Nośniki standardowe 12 m2 pozostają nadal głównymi dla regularnychkampanii reklamowych - informuje Lech Kaczoń, Prezes IGRZ.

- Zastój obserwujemy w zakresie rozwoju nośników typu clp, alepowiększenie liczby tych atrakcyjnych ekspozycji, zwłaszcza wcentrach miast, jest zależne od inicjatyw władz samorządowych,które stwarzają warunki dla tychże nośników. Są jednak zapowiedzi,jak na przykład w Warszawie, że będą organizowane jeszcze w tymroku konkursy na wyposażenie niektórych miast właśnie w nośnikiclp, będące jednym z podstawowych elementów mebli miejskich.
Od ubiegłego roku relatywnie szybko rozwijają się nośniki typuscroll (ze zmienną liczbą powierzchni ekspozycyjnych). Ich dalszyrozwój warunkowany jest postępowaniem Zarządu Dróg Miejskich wWarszawie, który w tej chwili ogranicza liczbę nośników w pasiedrogi, ale jesienią tego roku ma wrócić do udzielania nowychzezwoleń w wybranych przez siebie miejscach na tereniestolicy.
Liczbowo zwiększyła się dostępność na nośnikach wielkiego formatu(36 i 48 m2). Nie będą one jednak rozwijać się żywiołowo z dwóchpowodów: dostępności atrakcyjnych miejsc oraz swojej wyjątkowejwartości, która jest tylko wtedy cenna, gdy nośniki te sąusytuowane wyłącznie w najlepszych dla nich miejscach (jak to jestw tej chwili).
Liczba backlightów 6 x 3 oraz 8 x 4 wzrosła nieznacznie. Ichsprzedaż pozostała nadal atrakcyjna. Komentarz podobny, jak wwypadku wielkiego formatu - dodaje Lech Kaczoń.

Główni właściciele nośników reklamy w Polsce w poszczególnychkategoriach (i formatach powierzchni ekspozycyjnych) wraz z ichstanem posiadania w dniu 30.06.2007 roku:

Standardowe 12 m˛30.06.07Udział w rynku
Ströer out of homemedia13,8744,93%
AMSS.A.11,2936,56%
Clear ChannelPoland *3,4511,17%
Inne2,277,34%
Łącznie30,88100,00%
* Clear Channel Poland posiada w tej kategorii nośniki formatu400 x 300 cm, podczas gdy pozostałe firmy w formacie 504 x 238cm.
Frontlight 6 x 3 m30.06.07Udział wrynku
CityboardMedia3,8636,85%
Ströer out of homemedia2,6425,27%
News OutdoorPoland2,422,97%
Clear ChannelPoland1,4313,64%
Inne1331,27%
Łącznie10,46100,00%



Frontlight 12 x 3 m30.06.07Udział wrynku
News OutdoorPoland63087,74%
Supersigns618,50%
Inne273,76%
Łącznie718100,00%



Frontlight 12 x 4 m30.06.07Udział wrynku
CityboardMedia52180,90%
News OutdoorPoland629,63%
BPMedia314,81%
AMSS.A.274,19%
Ströer out of homemedia30,47%
Łącznie644100,00%









Nośniki małego formatu30.06.07Udział wrynku
AMSS.A.25,2366,49%
MiniMedia7,6420,13%
Clear ChannelPoland2,486,55%
RuchS.A.1,894,98%
Inne7011,85%
Łącznie37,94100,00%



CLP30.06.07Udział wrynku
AMSS.A.11,3954,09%
Clear ChannelPoland6,1729,30%
RuchS.A.2,1910,38%
BusinessConsulting9964,73%
Inne3151,50%
Łącznie21,06100,00%



Backlight 6 x 3 m30.06.07Udział wrynku
AMSS.A.1,0299,80%
Clear ChannelPoland20,20%
Łącznie1,03100,00%









Backlight 8 x 4 m30.06.07Udział wrynku
AMSS.A.9040,54%
Clear ChannelPoland7031,53%
Gigaboard3917,57%
Ströer out of homemedia2310,36%
Łącznie222100,00%



Backlight scroll 9 m˛30.06.07Udział wrynku
AMSS.A.53471,20%
Ströer out of homemedia21628,80%
Łącznie750100,00%

Zestawienie obejmuje firmy "pierwszej piątki (ze wszystkimipodmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear ChannelPoland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raportzawiera także dane firm: Apro, euroAWK, BP Media (wraz z podmiotamiz grupy), Business Consulting, Diam, Gigaboard Polska, Globart,Mini Media/Publiprox, Schulz Media, Supersigns, Warexpo oraz RuchS.A.

Dołącz do dyskusji: Ponad 100 tysięcy nośników outdoorowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl