Pew Research Center podaje, że obecnie w Stanach Zjednoczonych 72 proc. użytkowników śledzi newsy za pomocą urządzeń przenośnych. 55 proc. właścicieli smartfonów i tabletów otrzymuje za ich pośrednictwem powiadomienia i komunikaty o pojawieniu się w sieci nowych i ważnych wiadomości. 13 proc. badanych przyznaje, że dostaje takie alerty często, a 23 proc. – że od czasu do czasu.
Z badania wynika, że użytkownicy niezbyt chętnie reagują na nadejście powiadomień o newsach. Tylko 47 proc. adresatów alertów klika na nie aby przejść do strony na której została opublikowana reklamowana wcześniej informacja.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rosnie-czas-korzystania-z-aplikacji-mobilnych-zyskuja-najwieksi-gracze-na-rynku-mobile ##

Autorzy sondażu podkreślają, że różnice demograficzne w odbiorze alertów o newsach i reakcji na nie są niewielkie. Grupy wiekowe otrzymujące najczęściej powiadomienia od wydawców to osoby pomiędzy 30 a 49 oraz 50 a 64 rokiem życia.
Z kolei na alerty o nowych newsach najchętniej odpowiadają młodzi użytkownicy (18-29 lat, 48 proc.) oraz najstarsi z nich, po 65 roku życia (48 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polacy-czesciej-przegladaja-internet-mobilny-na-iphone-ach-niz-ipadach ##

Badanie zostało przeprowadzone metodą internetową w okresie od 7 czerwca do 5 lipca br. na próbie 4,6 tys. dorosłych użytkowników urządzeń przenośnych w Stanach Zjednoczonych.











