Ponad połowa Polaków nie zna ani jednego sponsora Euro 2012

Ponad połowa (58%) Polaków w wieku 15-50 lat nie potrafi podać spontanicznie ani jednego oficjalnego sponsora Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012 - wynika z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.

km
km
Udostępnij artykuł:

Najczęściej wskazywane spontanicznie marki to Coca-Cola (19%) i Biedronka (14%). Za nimi znalazły się E. Wedel (9%), Warka (6%), Orange (5%) i McDonald’s (5%).

Większość marek częściej wskazywali je mężczyźni, wyjątkiem jest Wedel, częściej wskazywany przez kobiety. Wyniki wskazań w przypadku przeważającej grupy sponsorów mistrzostw mieszczą się w granicach błędu statystycznego.

Które firmy/marki sponsorują Mistrzostwa Europy w piłce nożnej Euro 2012? [pytanie otwarte]

Okazuje się, że marki najczęściej kojarzone ze sponsorowaniem mistrzostw to te, których reklamy najłatwiej przypominali sobie badani. Tu także na czele znajduje się Coca-Cola (16%), Biedronka (13%) oraz E. Wedel (6%). Również w tym zestawieniu większość sponsorów mistrzostw ma bardzo słabe wyniki.

Z reklamami jakich marek sponsorujących Euro 2012 zetknąłeś(ęłaś) się w ciągu ostatniego tygodnia? [pytanie otwarte] Co ciekawe, w obydwu rankingach wysoko znalazły się marki nie będące oficjalnymi sponsorami turnieju, ale polskiej reprezentacji piłkarskiej – Biedronka i Warka.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI Real Time Sampling w dniach 24-26 stycznia 2012 r. Próbę dobrano metodą losowo-kwotową spośród użytkowników witryn internetowych korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Badaniem objęto grupę 800 osób w wieku 15-50. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze użytkowników internetu z grupy celowej pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne takie jak płeć, wiek oraz wykształcenie, a także zmienne związane z szeroko pojętym stylem życia.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji