Porsche testuje wypożyczanie aut w zamian za miesięczną subskrypcję. „Ogromne szanse na rozwój”

Firma Porsche uruchomi pilotażowy program w ramach którego udostępni wybrane modele swoich samochodów w ramach miesięcznych subskrypcji. W pakiecie podstawowym do wyboru będzie tylko kilka aut, w droższej opcji do dyspozycji będą 22 modele producenta. - Od dawna wiadomo że jeśli są na coś klienci, to towar się znajdzie. Nie widzę w tej ofercie nic specjalnie rewolucyjnego, natomiast szanse na rozwój takiej usługi widzę ogromne - ocenia dla serwisu Wirtualnemedia.pl Maciej Pertyński, dziennikarz motoryzacyjny.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Nowa usługa nosi nazwę Porsche Passport i zostanie pilotażowo uruchomiona w listopadzie br. na razie tylko w Atlancie w USA.

Program zakłada miesięczne opłaty subskrypcyjne w ramach których użytkownicy uzyskaliby możliwość korzystania z samochodów wypożyczanych od Porsche.

Podstawowy pakiet kosztuje 2 tys. dol. i pozwala na jazdę jednym z 4 modeli aut - Porsche Boxster, Cayman S, Cayenne lub Macan S. Z kolei opłata w kwocie 3 tys. dol. miesięcznie daje wybór spośród 22 modeli samochodów, wśród nich są m.in. te wspomniane wcześniej oraz 911 Carrera S i Panamera 4S. Do korzystania z Porsche Passport będzie służyła specjalna aplikacja mobilna.

Porsche zaznacza, że w koszty oferowanej subskrypcji jest wliczone ubezpieczenia auta oraz jego obsługa serwisowa. Producent nie zdradza na razie takich szczegółów jak ewentualny miesięczny limit czas, przez który można korzystać z samochodów ani też szczegółów rozliczeń z użytkownikami w sytuacji, gdy pomimo wykupienia subskrypcji klient nie może otrzymać wybranego modelu auta.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Maciej Pertyński, dziennikarz motoryzacyjny, jedyny polski juror w konkursie na Światowy Samochód Roku ocenia Porsche Passport przychylnie, choć podkreśla że nie jest to propozycja rewolucyjna.

- Przyjrzałem się tej ofercie, nie odczułem jakiegoś szoku - przyznaje Maciej Pertyński. - Bądź co bądź od dawna wiadomo że jeśli są na coś klienci, to towar się znajdzie. A nawet wśród bardzo bogatych ludzi na pewno są chętni do tego, żeby jeździć różnymi samochodami, czy to z tego powodu, że jeden samochód się może znudzić, czy to z tego, że nawet jeśli mnie stać na kupno 20, to np. mieszkam w Nowym Jorku i nie mam gdzie parkować. Albo po prostu nie chce mi się zastanawiać nad tym, jakie auto bym sobie jeszcze kupił, a mając aplikację z wyborem samochodów niemalże na poziomie Tindera, mogę uprawiać „rozwiązły, niezobowiązujący seks” z motoryzacją. Generalnie nie widzę w tym nic specjalnie rewolucyjnego, natomiast szanse na rozwój takiej usługi widzę ogromne - ocenia Pertyński.

Porsche zapowiada, że jeśli pilotaż spotka się z zainteresowaniem użytkowników to w przyszłości usługa Porsche Passport zostanie udostępniona szerzej w Stanach Zjednoczonych, a później w innych regionach świata.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK