„Newsweek” przed „Gazetą Wyborczą” liderem prasowym na Twitterze, „Gazeta Polska” mocno dyskutowana

Zdecydowanie najpopularniejszymi polskimi markami prasowymi na Twitterze są „Newsweek Polska” i „Gazeta Wyborcza”. W przeliczeniu na jeden wpis najbardziej dyskutowane były treści zamieszczane przez „Gazetę Polską”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Na koniec sierpnia br. twitterowy profil „Newsweek Polska” obserwowało 873,3 tys. użytkowników (o 0,7 proc. więcej niż miesiąc wcześniej), a konto „Gazety Wyborczej” - 746,3 tys. (po wzroście przez miesiąc o 0,5 proc.) - wynika z raportu firmy SoTrender.

„Wprost” ma 444,9 tys. followersów, „Polityka” - 200,5 tys., a „Rzeczpospolita” i „Przegląd Sportowy” - po ok. 156 tys. Poziom 100 tys. przekroczyła jeszcze „Krytyka Polityczna” (134,2 tys.).

W ciągu miesiąca tygodni „Sieci” zyskał 3 proc. obserwujących, a „Do Rzeczy” i „Puls Biznesu” - po 2 proc., natomiast „Top Giutar” stracił 0,4 proc.

grafika

Profil „Gazety Wyborczej” był wymieniany we wpisach innych użytkowników 18,8 tys. razy, o 12 proc. mniej niż miesiąc wcześniej. „Do Rzeczy” zanotowało 13,5 tys. takich wzmianek, „Rzeczpospolita” - 7,9 tys., a „Przegląd Sportowy” - 7,3 tys.

„Gazeta Polska” zanotowała pod tym względem wzrost aż o 226 proc., natomiast „Dziennik Zachodni” - spadek o 52 proc., a „Gazeta Prawna” - o 49 proc.

grafika

Wpisy „Gazety Wyborczej” wywołały 47,4 tys. różnych aktywności internautów (polubień, retweetów, odpowiedzi), co daje średnio 27 na jeden tweet. „Do Rzeczy” zanotowało 41,4 tys. takich aktywności, „Przegląd Sportowy” - 27,4 tys., a „Rzeczpospolita” - 21,1 tys.

Z kolei każdy tweet „Gazety Polskiej” wywołał przeciętnie aż 100 różnych aktywności internautów.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta