SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Prezes Multimedia Polska: Czekanie na decyzję w sprawie fuzji z UPC niekorzystnie wpływa na nasze wyniki

- Oczekiwanie na zgodę UOKiK, zmiana naszej strategii sprzedaży usług poprzez wymuszoną sprzedaż spółki Multimedia Polska Energia, niekorzystnie wpływają na nasze wyniki - przyznaje Andrzej Rogowski, prezes spółki Multimedia Polska. Odniósł się w ten sposób do przedłużającej się fuzji UPC z kierowaną przez niego firmą.

Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska Article

Postępowanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta w sprawie kupna Multimedia Polska przez UPC Polska miało zakończyć się w kwietniu br. Zostanie jednak przedłużone co najmniej do września - tyle trwa druga faza wydawania opinii, czyli badanie rynku. - W przepadku spraw prostych wystarczy nam miesiąc na przeprowadzenie badań rynku. Tutaj jest sprawa jednak skomplikowana - informował wiosną Wirtualnemedia.pl Maciej Chmielowski z biura prasowego UOKiK.

Prezes Multimedia Polska, Andrzej Rogowski, w  rozmowie z „Rzeczpospolitą” przyznaje, że sytuacja przedłużającego się wydania opinii nie wpływa dobrze na kondycje firmy. - Od dziewięciu miesięcy całe nasze otoczenie wie, że jesteśmy na sprzedaż, co oczywiście nie sprzyja efektywnemu prowadzeniu biznesu - komentuje Rogowski. Nie precyzuje, co to oznacza dla wyników firmy (zostaną ogłoszone 30 sierpnia). - Jako Multimedia nie jesteśmy stroną rozmów, choć zostaliśmy zaproszeni na niektóre spotkania. Odpowiedzieliśmy na wszystkie pytania Urzędu. Na tej podstawie spodziewałbym się decyzji w ciągu kilku, może kilkunastu tygodni - mówi Rogowski.

Odnosi się też do sprzedaży spółki Multimedia Polska Energia dla Orange Polska i nazywa tę transakcje „wymuszoną”. Pod koniec lipca Orange zawarła warunkową przedwstępną umowę sprzedaży 100% udziałów w spółce Multimedia Polska Energia z Tokida Investments. Cena nabycia udziałów wyniesie 37 mln zł, przy czym zostanie skorygowana o rozliczenie kapitału obrotowego i wartość środków pieniężnych na dzień zamknięcia transakcji pozostających w Multimedia Polska Energia.

- Wymuszona sprzedaż zależnej spółki oferującej usługi dostawy energii elektrycznej i gazu niekorzystnie wpływa na wyniki Multimedia Polska - powiedział „Rzeczpospolitej" Andrzej Rogowski. Dodał też, że to był „doskonały element strategii rozwoju” spółki.

W październiku 2016 roku sieć kablowa UPC Polska (właścicielem jest Liberty Global) podpisała przedwstępną umowę na kupno Multimedia Polska, przy czym wartość transakcji ustalona została na 760 mln dolarów. Pierwszy etap wydawania opinii przez UOKiK w sprawie połączenia obu firm zakończył się w styczniu br. Drugi etap trwa siódmy miesiąc.

Na koniec 2016 roku z usług Multimedia korzystało ponad 783 tys. klientów. Natomiast sieć kablowa UPC Polska miała w tym samym okresie 1 439 200 klientów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Prezes Multimedia Polska: Czekanie na decyzję w sprawie fuzji z UPC niekorzystnie wpływa na nasze wyniki

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
życzliwy
dlaczego multimedia polska nie informuje abonenta a tym . tylko za plecami robi ,a umowy jak będą traktowane po ewentualnej fuzji . dlaczego multimedia polska nie zamierza informować o tym fakcie wcale abonentów bo jest to wygodne a po tym fakcie cena się zmieni oferta programowa cyfrowa pewnie też a abonenci robieni w balona pozostaną ... oszukani . . ?
8 6
odpowiedź
User
Gość54321
Strasznie się wleką z tym wydaniem pozwolenia.
6 1
odpowiedź
User
Pracownik MM
Powinni się nie zgodzić. Na rynku kablowym jest już tylko trzech graczy w okolicach miliona klientów. Czyli UPC 1,4 mln VECTRA około 0,9 mln i MM 0,8 mln. Oczywistym jest że Amerykanie przejmując MAM będą monopolistą na rynku operatorów kablówek. He he, a z punktu widzenia nas, czyli pracowników MM nieuchronnie wiąże się to z cięciami i zwolnieniami części załogi.
5 2
odpowiedź
User
życzliwy
widać jedno że multimedia polska zamiast grać fer woli po za plecami abonenta .Ewentualna fuzja co zmieni w ofercie programowej cyfrowej i cenie . milczenie nie informowanie abonenta taktyka znana już a może podstęp jest taki my sprzedamy a abonent zapłaci dwa razy za to samo .konkurencja nie śpi .
5 0
odpowiedź
User
życzliwy
widać że UOKIK powinien nie dawać pozwolenia na to bo inaczej doprowadzi do monopolu na rynku . Po za tym cena usług się zmieni ciekawe czy jakości będzie odpowiednia do ceny .Po ewentualnej fuzji . Abonenci zapłacą za to pewnie dwa razy .ciekawe jak zechcą zrezygnować .
3 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing