WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Polska Fundacja Narodowa z aktem założycielskim i statutem

Gorący temat

Dziennikarze o Pawle Zarzecznym: król życia, bezkompromisowy, gawędziarz i erudyta

0

Produkt premium większości konsumentów kojarzy się z wysoką jakością

2017-01-01 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Kupując produkty z kategorii premium większość konsumentów nie patrzy na ich wyższą od średniej cenę, ale przede wszystkim na ich jakość - wynika z badania Nielsena.

Produkt premium większości konsumentów kojarzy się z wysoką jakością

Tylko 31 proc. badanych na świecie twierdzi, że postrzega produkt jako ten z kategorii premium z uwagi na to, że jest drogi. Tymczasem 54 proc. respondentów uważa, że taki produkt jest wykonany z użyciem wysokiej jakości materiałów lub składników. Ponadto dla 46 proc. badanych produkt premium definiuje jego lepsza funkcjonalność czy osiągi.

Wśród cech produktów premium respondenci wymieniali także lepszy design lub styl (38 proc.) oraz znaną markę (38 proc.), przy czym są one istotniejsze na wybranych rynkach, takich jak w przypadku designu - Wenezuela (50 proc.), Wietnam (49 proc.), Chiny (47 proc.), Egipt (45 proc.), Chorwacja (46 proc.), Serbia (45 proc.) i Turcja (43 proc.), a w przypadku marki - Wietnam (61 proc.), Filipiny (59 proc.), RPA0 (57 proc.), Malezja (51 proc.), Estonia (50 proc.) i Kazachstan (50 proc.).

Tymczasem wspomniana na wstępie cena, o ile w skali globalnej z 11 atrybutów produktów premium znalazła się dopiero na 8. miejscu, o tyle w niektórych krajach okazała się najważniejsza (Rosja - 63 proc., Ukraina - 62 proc., Francja - 56 proc.) lub prawie najważniejsza (Szwajcaria - 43 proc., Niemcy - 41 proc., Austria - 39 proc., Belgia - 37 proc.). Jednocześnie są kraje, w których odnotowano wyniki wyraźnie poniżej globalnej średniej (Włochy - 15 proc., Bułgaria - 12 proc., Finlandia - 9 proc.).

Biorąc pod uwagę wiek badanych, bardzo podobnie wskazywali oni na cechy produktów premium. Wysokiej jakości materiały lub składniki to najczęściej wskazywany atrybut w każdej grupie, przy czym nieco częściej w grupach "Baby Boomers" i "Silent Generation" (odpowiednio 69 proc. i 61 proc.) niż w przypadku "Millenialsów" i "Pokolenia Z" (odpowiednio 50 proc. i 45 proc.). Młodsi badani za to częściej wymieniali lepszy design lub styl oraz lepszą obsługę klienta.

Badanie pokazało także, że 42 proc. badanych na świecie jest skłonnych płacić więcej za produkty wykonane z organicznych lub całkowicie naturalnych składników.

Ponadto 52 proc. respondentów stwierdziło, że dzięki kupowaniu produktów premium czują się dobrze, a 50 proc., że dzięki temu czują się pewnie.

Badanie "Nielsen Global Premiumization Survey" zostało przeprowadzone przez firmę Nielsen w dniach 1-23 marca 2016 r. na grupie ponad 30 tys. internautów z 63 państw w regionie Azji i Pacyfiku, Europie, Ameryce Łacińskiej, regionie Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryce Północnej, reprezentatywnej ze względu na wiek i płeć.

Autor: km

Wiecej informacji: marka premium, wizerunek, produkt premium

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej