WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

68 proc. Polaków nie chce podatku liniowego

Promocja hoteli najskuteczniejsza w internecie

2008-07-01 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Dla 1/2 Polaków internet jest najważniejszym źródłem informacji o hotelach - wynika ze wspólnego badania On Board PR i PBS DGA. Planując wyjazd, z sieci korzystają nawet ci, którzy zwykle nie używają Internetu.

Promocja hoteli najskuteczniejsza w internecie

Badanie wykazało, że aż 49% Polaków szukając hotelu, sięga do internetu. W niektórych grupach społecznych - np. wśród Polaków z wyższym wykształceniem - internet jest wskazywany jako jedno z najważniejszych źródeł informacji aż przez 60% osób. Drugim co do ważności źródłem informacji o hotelach są dla Polaków rekomendacje znajomych i przyjaciół (34%). Reklamy, rekomendacje biur podróży czy informacje w przewodnikach są dużo mniej ważne.

Rynek wewnętrzny na usługi hotelarskie wciąż nie jest bardzo duży. Badanie wskazało, że zaledwie 21% dorosłych Polaków korzystało w ciągu ostatnich 2 lat z usług hotelu. Wyższy odsetek dotyczy głównie osób z wyższym wykształceniem, lepiej zarabiających.

"Wyniki wyraźnie wskazują, że Polacy w dalszym ciągu korzystają z hoteli w kraju najczęściej w związku z wyjazdami służbowymi i biznesowymi" - komentuje Krzysztof Wojtkiewicz, dyrektor generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego - "Zaczyna się to jednak powoli zmieniać. Rosną nasze dochody. Przybywa nowych hoteli także w klasie ekonomicznej, istniejące obiekty poddawane są gruntownej modernizacji. Rośnie jakość, zakres i dostępność oferowanych usług hotelowych. Coraz częściej gośćmi hotelowymi są obywatele polscy"

Badanie przyniosło też odpowiedź na pytanie, co najbardziej zniechęca Polaków do ponownego odwiedzenia hotelu. Okazuje się, że najgorsze doświadczenia to dodatkowe, niespodziewane opłaty (48% wskazań) oraz niemiła obsługa (43%). Niespodziewane opłaty bardziej oburzają mężczyzn (50%) niż kobiety (45%). Wśród czynników, na które zarządzający hotelami powinni zwrócić uwagę jest też zgodność oferowanego standardu z informacjami w ofertach kierowanych do klientów. Różnice pomiędzy deklaracjami a stanem faktycznym staną się poważnym problemem w oczach co czwartego Polaka.

"Rynek usług hotelarskich jest mocno związany z internetem. Nie tylko dlatego, że dostęp do Internetu staje się standardową usługą w hotelach" - mówi Tomasz Dziedzic z PBS DGA - "Z naszych badań wynika, że ponad 80% klientów hoteli regularnie korzysta z Internetu."

Badanie zostało przeprowadzone na losowej, reprezentatywnej grupie dorosłych mieszkańców Polski w dniach 23-25 maja 2008 roku.

Autor: pr

Wiecej informacji: PBS DGA

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej