SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Przeciętne wyniki oglądalności kanałów z MUX-8. Metro przed Nowa TV i Zoom TV

Wśród kanałów na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej (MUX-8) największą widownię ma Metro, która wypada lepiej od Nowa TV, Zoom TV i WP. - Bardzo przeciętne wyniki - komentuje Piotr Cudny, video group account manager w Havas Media Group.

Article

MUX-8 to kolejny multipleks naziemnej telewizji cyfrowej, na którym obecnie nadają cztery stacje. 25 października br. na potrzeby DVB-T uruchomiona została stacja Zoom TV, należąca do spółki Cable Television Networks & Partners. 9 listopada br. ruszyła Nowa TV z portfolio Grupy ZPR Media, a 2 grudnia br. dwie kolejne stacje: Metro (należąca wówczas do Agory) i WP (Wirtualna Polska).

Wśród czterech analizowanych kanałów najlepsze wyniki oglądalności ma Metro. Średnia widownia tej stacji od dnia startu do 8 sierpnia 2017 roku wyniosła 12,2 tys. widzów. Przełożyło się to na 0,21 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Drugie miejsce zajmuje Nowa TV. Średni AMR tej stacji w okresie od 9 listopada ub.r. do 8 sierpnia br. wyniósł 11,6 tys. osób, a SHR - 0,18 proc.

Dalej plasują się: Zoom TV, którego oglądalność przez Nielsena jest mierzona od 1 listopada ub.r. (10,6 tys. widzów; 0,17 proc. udziału) oraz kanał WP, który podobnie jak Metro nadaje od 2 grudnia ub.r. (6,8 tys.; 0,11 proc.).

- Musimy ocenić wyniki notowane przez cztery analizowane stacje jako przeciętne. Plasują się one poniżej grupy 50 najchętniej oglądanych stacji monitorowanych na polskim rynku - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Cudny, video group account manager w Havas Media Group. - Należy jednak pamiętać że kanały te, obecne na rynku dopiero od kilku miesięcy, są wciąż na etapie budowy swojej pozycji. Dalsze ich wyniki będą w największym stopniu zależne od konsekwencji nadawców w dostarczaniu widzom ciekawych i unikalnych treści - dodaje.

Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49, a ich udziały mają zbliżone wartości, jak w grupie 4+.

Wszystkie cztery stacje mają zdecydowanie wyższe udziały wśród wszystkich widzów odbierających naziemną telewizję cyfrową. SHR Metro wynosi 0,31 proc., Zoom TV - 0,27 proc., Nowa TV - 0,24 proc., a WP - 0,21 proc.

Wśród widzów 16-49 DVB-T liderem też jest Metro (0,39 proc. udziału). Dalsze miejsca zajmują Zoom TV (0,35 proc.), Nowa TV (0,29 proc.) i WP (0,25 proc.).

- Z pewnością istotnym niesprzyjającym czynnikiem, jest inna charakterystyka technologiczna MUX-8, na którym wszystkie cztery kanały się znajdują, w stosunku do pozostałych multipleksów. Wymaga ona dodatkowej regulacji dekodera, a w niektórych przypadkach modernizacji instalacji odbiorczej u użytkownika końcowego - wypowiada się nam ekspert.

Analizując średnie miesięczne wyniki oglądalności czterech powyższych stacji można zauważyć fakt, że wszystkie systematycznie budują swoją widownię.

- Jako punkt odniesienia, do oceny oglądalności tych kanałów przyjęliśmy stację Fokus TV, która pojawiła się na multipleksie w połowie 2014 roku i osiągnęła relatywnie dobre wyniki oglądalności. Kanał ten już w momencie startu notował udziały na poziomie około 0,5 proc. Jednak dość konsekwentnie je zwiększał, dzięki czemu w ostatnich 12 miesiącach średni udział w grupie All 4+ wynosił około 0,75 proc., natomiast w grupie komercyjnej nieco ponad 0,8 proc. (przekraczając w rekordowych miesiącach 1 proc.). Oczywiście porównanie to należy traktować umownie, ze względu na różną tematykę, grupę docelową, okres startu i inne czynniki różniące każdy z projektów - komentuje Cudny.

Najchętniej oglądane programy wszystkich czterech analizowanych stacji przekroczyły 100 tys. oglądających (dane dla grupy wszyscy 4+).

Start powyższych kanałów na razie zakończył uruchamianie oferty MUX-8, którego obecny zasięg techniczny teoretycznie przekroczył 97 procent populacji Polski. W 2018 roku na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej pojawią się jeszcze stacje Telewizji Polskiej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Przeciętne wyniki oglądalności kanałów z MUX-8. Metro przed Nowa TV i Zoom TV

36 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
może i ciut jeszcze zyskają ale nie za wiele. no chyba że jakoś to wypromuja, w praktyce poprawi się mux-8 itp.
7 7
odpowiedź
User
Helio
Powód jest jeden - bo te kanały to zwykle badziewie jest, tabloidy w wersji tv.
40 15
odpowiedź
User
Jan
Te wyniki w żadnej mierze nie są przeciętne, one są żenująco słabe. Każdy z tych nadawców zakładał że aby osiągnąć rentowność przy wysokich kosztach stałych kanał musi miec ok 1% udziałów w grupie komercyjnej. Żaden z nich nie zakładał że po blisko roku nadawania będą tak bardzo daleko od tego 1%. Tak wiec jeszcze bardzo daleka nawet do przeciętności....
43 3
odpowiedź
User
Xx
Powod? Maja ok 40% dotarcia do widzow Muxa. Fokus 100%.
26 10
odpowiedź
User
Taka prawda
Ach to te nowe super extra kanały z ruskimi serialami, powtórkami powtórek, pseudo gwiazdeczkami, odpadami z innych stacji i z oglądalnością na poziomie 0,00000000000000001%
35 8
odpowiedź
User
ola
Największe zadęcie na starcie robiły i najwiecej znanych twarzy kupiły WP i Nova . I mają najgorsze wyniki. Metro już sprzedane. Ciekawe kiedy pozostałe stacyjki przejmą więksi gracze ?
30 4
odpowiedź
User
magdasia
I dlatego sfrustrowany Pan Orłoś ostatnio atakuje TVP. Okazalo się bowiem jaka z niego gwiazdka poza telewizją publiczna
35 16
odpowiedź
User
ja
nie ma zasięgu to i nie ma oglądalności
26 11
odpowiedź
User
Maciej konserwatywny
Mam dość podrygów lewackiego podszywacza. Modlę się o nieszczęście dla niego ale on nadal podryguje. A wy mi nie pomagacie go dobić.
Podjąłem zatem decyzję nieodwołalną. ODCHODZĘ stąd !!!
Zapamiętajcie tę datę: 28 sierpnia 2017 godz. 8.53.
Nigdy już tutaj nie wrócę i sami sobie walczcie z lewackim obleśnym podszywaczem. Jakbyście mi pomogli, to bym tutaj wam propagował dwie...może nawet 3 z czerech wartości konserwatywnych.
A tak- sami sobie radźcie. Odchodzę.
Słyszycie?
NIE wrócę tu już.
1 26
odpowiedź
User
prawnik
MUX ... ośmiu uciążliwości.
Ustawienie dostępności do niego dziadkom, a potem ustawienie listy kanałów tak, jak chcieli ją mięć, zajęło mi ponad pół godziny.
Mimo w miarę jasnego interface telewizora nie było szans, by poradzili sobie z tym samodzielnie.
20 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing