Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) we wrześniu 2015 roku wyniosła 297 990 egz., czyli o 7,33 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r.
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 149 416 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 9,8 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 5,16 proc. do 137 463 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem wzrosła w ciągu roku o 0,41 proc. Dziennik ten we wrześniu br. sprzedawał się w liczbie 55 170 egz.
Największy spadek w dziewiątym miesiącu br. zanotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) - jego średni wynik zmalał o 17,07 proc. do 31 634 egz. Natomiast najwięcej (1,7 proc.) zyskał „Parkiet” (Gremi Business Communication), zajmujący ostatnie miejsce ze średnia sprzedażą wynoszącą 4585 egz.

Na drugiej podstronie wyniki ze wszystkich miesięcy br.
We wrześniu br. w porównaniu do sierpnia br. największym wzrostem (o 6,37 proc.) średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), zaś najwięcej stracił „Przegląd Sportowy” - zanotował spadek o 13,3 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











