WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

„Gazeta Wyborcza” najwięcej straciła w I kwartale 2016, tylko „Gazeta Polska Codziennie” na plusie

Gorący temat

Bronisław Wildstein z nagrodą Pan Cogito od Akademickich Klubów Obywatelskich

0

„Przegląd Sportowy” z największym wzrostem czytelnictwa

2016-06-01 A A A KOMENTARZE: 3 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, a na podium znajdują się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i  „Super Express” - wynika z najnowszego badania PBC.

„Przegląd Sportowy” z największym wzrostem czytelnictwa

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w IV kwartale 2015 roku i I kwartale 2016 roku sięgało 11,33 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,44 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 0,11 pkt. proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa spadł w ciągu roku o 0,71 pkt. proc. do 7,60 proc.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 4,07 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,20 pkt. proc.

Tuż za podium uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik czytelnictwa poszedł do góry o 0,04 pkt. proc. do poziomu 2,95 proc.

Z piątego na siódme miejsce spadł dziennik „Metrocafe.pl” (Agora), który jest nową odsłoną bezpłatnej gazety „Metro” ze zmienionym logiem i odświeżoną makietą pisma. Jego czytelnictwo w okresie od października ub.r. do marca br. zmniejszyło się o 1,16 pkt. proc. do 1,43 proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Największy wzrost w rankingu - wynoszący 0,69 pkt. proc. do 1,95 proc. - odnotował z kolei „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). Awansował on z miejsca siódmego na piąte.

Wiek: 15-75 lat

październik 2015 : marzec 2016

październik 2014 : marzec 2015

Dynamika

Tytuł

procent respondentów

W pkt. proc.

Fakt

11,33%

11,44%

-0,11%

Gazeta Wyborcza

7,60%

8,31%

-0,71%

Super Express

4,07%

4,27%

-0,20%

Przegląd Sportowy

2,95%

2,91%

0,04%

Dziennik Gazeta Prawna

1,95%

1,26%

0,69%

Rzeczpospolita

1,54%

1,47%

0,07%

Metrocafe (do 09.2015 Metro)

1,43%

2,59%

-1,16%

Nasze Miasto

1,19%

1,04%

0,15%

Sport

0,39%

0,44%

-0,05%

Puls Biznesu

0,24%

0,22%

0,02%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,10%

0,04%

0,06%

W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali październik 2015 - marzec 2016 również był „Fakt”, którego wynik zmniejszył się tutaj o 0,13 pkt. proc. do 10,21 proc. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (7,97 proc.; w dół o 0,31 proc.), a podium uzupełnia „Super Express” (3,51 proc.; - 0,45 proc.).

Warto dodać, że dziewięć tytułów w tym ujęciu miało większy wynik, niż w grupie 15-75, a dwa dzienniki miały słabszy udział.

Wiek: 16-59 lat

październik 2015 : marzec 2016

październik 2014 : marzec 2015

Dynamika

Tytuł

procent respondentów

W pkt. proc.

Fakt

10,21%

10,34%

-0,13%

Gazeta Wyborcza

7,97%

8,28%

-0,31%

Super Express

3,51%

3,96%

-0,45%

Przegląd Sportowy

3,11%

3,15%

-0,04%

Dziennik Gazeta Prawna

2,27%

1,43%

0,84%

Rzeczpospolita

1,64%

1,48%

0,16%

Metrocafe (do 09.2015 Metro)

1,64%

2,67%

-1,03%

Nasze Miasto

1,22%

1,03%

0,19%

Sport

0,45%

0,43%

0,02%

Puls Biznesu

0,29%

0,25%

0,04%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,13%

0,05%

0,08%

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2014 do marca 2015 roku na losowej próbie 15 167 przypadków oraz od października 2015 do marca 2016 roku na losowej próbie 10 019 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 12 081 i 7 796 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od grudnia 2015 roku do marca 2016 roku badaniami czytelnictwa nie był objęty dziennik „Metrocafe”.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Przegląd Sportowy, Metrocafe.pl, dziennik ogólnopolski, PBC, PBC General

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia