„Przekrój” stawia na kulturę, pracę i młodych. Marcin Prokop naczelnym

Marcin Prokop i Zuzanna Ziomecka będą równoprawnymi redaktorami naczelnymi tygodnika „Przekrój” (Presspublika). Pod ich kierownictwem pismo ma skupić się na kulturze, nowych technologiach i rynku pracy.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Bieżący numer „Przekroju” to pierwszy przygotowany przez nowy zespół redakcyjny. Kierują nim Zuzanna Ziomecka, wcześniej m.in. redaktor naczelna pism „Gaga”, „Exklusiv” i „Aktivist”, oraz Marcin Prokop, prezenter telewizyjny, który był też redaktorem naczelnym magazynów „Film”, „Machina” i „Stuff”.

- To będzie niepolityczny tygodnik o tym co dotyka, dotyczy i fascynuje młodych Polaków. Praca, technologia, kultura - mówi Zuzanna Ziomecka. Dodaje, że „Przekrój” będzie teraz pismem utylitarnym - dającym czytelnikowi konkretne rozwiązania, skuteczne podpowiedzi i narzędzia, pozwalające na realizowanie swoich celów w różnych dziedzinach życia. - Chcemy, aby nasz magazyn był przede wszystkim przydatny, ułatwiający życie, a przy okazji rozrywkowy - deklaruje Marcin Prokop. Tygodnik jest teraz kierowany przede wszystkim do młodych odbiorców.

Zastępcami Ziomeckiej i Prokopa zostały Monika Brzywczy i Hanna Rydlewska, a w redakcji na stałe pracują jeszcze Anna Gwozdowska, Grażyna Raszkowska i Grzegorz Sobaszek. Tym samym w zespole redagującym pismo nie została ani jedna osoba z poprzedniego składu, kierowanego przez Romana Kurkiewicza, który pożegnał się z tytułem w jego zeszłotygodniowym wydaniu.

Bieżący numer „Przekroju” to pierwszy przygotowany przez nową redakcję. Liczy aż 84 strony, czyli o 32 więcej niż ostatnio, natomiast kosztuje nadal 3,99 zł. Nie wiadomo, czy objętość została zwiększona jednorazowa lub czy przy kolejnym numerze zostanie podniesiona cena.

„Przekrój” jest teraz podzielony na następujące działy: „Tematy tygodnia” (zajmujące ok. 15 stron, z artykułami dotyczącymi m.in. nowych technologii i rynku pracy), „Grube sprawy” (z tekstami o społeczeństwie, w tym numerze m.in. eksponowanym na okładce wywiadem z pisarką Dorotą Masłowską), „Zawodówka” (z artykułami dotyczącymi pracy, m.in. opisami różnych zawodów i sylwetkami przedsiębiorców) oraz „Lifestyle” (z artykułami o kulturze oraz recenzjami filmów, książek, płyt i gier). Jako felietoniści debiutują w „Przekroju” muzyk Tymon Tymański i krytyk teatralny Maciej Nowak. Niezmiennie w tygodniku zamieszczane są rysunki satyryczne Marka Raczkowskiego.

Jednocześnie „Przekrój” zyskał odświeżony layout, który przygotowała Magda Piwowar.

grafika

Z danych ZKDP wynika, że w lipcu średnia sprzedaż ogółem „Przekroju” wyniosła 20 633 egz. (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą