Przychody Multimedia Polska spadły do 172,9 mln zł w I kwartale 2017 roku

Przychody grupy Multimedia Polska spadły w I kwartale 2017 roku o 1,1 proc. rdr do 172,9 mln zł. Zysk netto z działalności kontynuowanej w I kwartale 2017 r. wyniósł 7 mln zł - podała spółka w komunikacie prasowym.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Przychody Multimedia Polska spadły do 172,9 mln zł w I kwartale 2017 roku
Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska

Skorygowana EBITDA wyniosła w I kw. 88,2 mln zł, a marża EBITDA 51 proc.

Liczba dostarczonych usług (RGU) na koniec marca 2017 r. wzrosła o 2,5 proc. rdr do 1,70 mln.

Na koniec marca 2017 r. z usług grupy Multimedia Polska korzystało ponad 774,4 tys. klientów usług telekomunikacyjnych.

Multimedia poinformowały, że wyłączyły ze swoich statystyk operacyjno-finansowych działalność energetyczną jako przeznaczoną do zbycia, przez co zarówno wyniki finansowe, jak i dane operacyjne są nieporównywalne do publikowanych do III kwartału 2016 r. włącznie.

- Nasze wyniki w obecnej sytuacji rynkowej oceniam jako zadowalające, choć presja konkurencyjna, zwłaszcza ze strony LTE i nowo budowanych sieci światłowodowych systematycznie wzrasta. (...) Bardzo specyficzną sytuację tworzy nam trwające postępowanie koncentracyjne i oczekiwanie na możliwość zbycia akcji naszej spółki na rzecz UPC Polska. To bardzo utrudnia nasze działanie i w połączeniu z presją rynku, utrzymanie wzrostu biznesu lub choćby utrzymywanie go na niezmienionym poziomie jest dla mnie największym wyzwaniem, z jakim przyszło mi się zmagać na rynku telekomunikacyjnym w ciągu 25 lat prowadzenia spółki" - powiedział Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.

"Na decyzję UOKiK oczekujemy z nadzieją, że będzie odzwierciedleniem obecnej dynamiki tego rynku, który przechodzi na naszych oczach kolejną rewolucję technologiczną i strukturalną" - dodał.

Poinformował też, że aktualnie grupa realizujemy proces sprzedaży biznesu energetycznego, który jest bardzo zaawansowany.

"Liczymy na zamknięcie transakcji dotyczącej spółki energetycznej jeszcze w pierwszym półroczu" - powiedział.

W I kwartale 2017 r. grupa Multimedia Polska poniosła nakłady inwestycyjne w wysokości 44,7 mln zł. W ramach 35,6 mln zł przeznaczonych na rozbudowę, modernizację i utrzymanie własnych sieci - 20,5 mln zł stanowiły inwestycje rozwojowe, związane bezpośrednio ze zwiększeniem zasięgu usług i aktywacją nowych abonentów, a 15,1 mln zł tzw. inwestycje utrzymaniowe związane z zapewnieniem ciągłości świadczenia usług.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię