SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ptasie Mleczko, WOŚP i złoty najsilniejszymi markami w Polsce, TVN najwyżej z mediów

Ptasie Mleczko znalazło się na czele rankingu najsilniejszych marek BAV, wyprzedzając Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, złotego, Wedel i Polskę. Wśród marek z branży medialnej w czołówce znalazł się jedynie TVN, a spośród osób związanych zawodowo z mediami - Martyna Wojciechowska.

Ranking Brand Asset Valuator przeprowadzany jest co trzy lata, wspólnie przez MillwardBrown oraz agencję Young&Rubicam. Wartość marek ocenia się poprzez pryzmat czterech czynników: wyróżnialności (unikalny sens istnienia, wartość dodana), adekwatności (pozostawanie w zgodzie z oczekiwaniami konsumenta), szacunku (miara dotrzymywania tajemnicy składanej przez markę) i wiedzy (głębokie rozumienie istoty marki) . Badanie objęło nie tylko produkty sprzedażowe, ale także ogólne pojęcia, takie jak waluta, nazwa kraju, a także marki osobiste znanych osób. Najnowsza fala 2016 obejmuje 1500 marek przebadanych na reprezentatywnej próbie 3 tys. dorosłych Polaków.

50 najsilniejszych marek w Polsce (ranking wg siły marki)

2016

2013

Ptasie Mleczko

WOŚP

Wielka Orkiestra Swiatecznej Pomocy

Rafaello

Zloty (PLN)

Ptasie Mleczko

Wedel

Tymbark

Poland (country)

Delicje Szampańskie

Mieszanka Wedlowska

Jogobella

Martyna Wojciechowska

Polska

Lenor

TVN

Robert Lewandowski

National Geographic

TVN

TVN 24

Biedronka

Hochland

Milka

Milka

YouTube

Coca-Cola

Lipton Ice Tea

Jacobs

Gdansk

Wedel

Nivea

Lenor

Facebook

Biedronka

Windows

Zakopane

Polsat

Podaruj Dzieciom Słońce

Lipton

Google

Zakopane

Polsat

Persil

Bonduelle

Winiary

Nivea

National Geographic

Kraków

Alpejskie Mleczko

Alpejskie Mleczko

Dilmah

Łowicz (produkty mleczne)

Olej Kujawski

Jacobs Kronung

Delicje Szampanskie

Mirinda

Łaciate

Pudliszki

Lidl

Justyna Kowalczyk

Lindt

Rutinoscorbin

Android

Prince Polo

Philips

Ferrero Rocher

Tefal

Adidas

Jacobs

Lipton

Algida

Wawel

Dorota Wellman

Nokia

Alpen Gold

Muszynianka

Gellwe

Hortex

Krakus (wędliny)

Winiary

Rama

Nutella

Zelmer

Electrolux

Velvet

Media Markt

Łowicz (produkty mleczne)

Danone

Rafaello

Pepsi

Coca-Cola

Lipton Ice Tea

Kosciól Katolicki

Merci

Amica

Delecta

Merci

Microsoft

Herbapol

Lidl


Markami o najwyższej wyróżnialności w 2016 roku okazały się: Martyna Wojciechowska, Ptasie Mleczko i Przystanek Woodstock. Spośród znanych osobowości w czołówce tego rankingu tym razem znaleźli się Dorota Wellman, Robert Lewandowski i Kuba Wojewódzki.

Marki o najwyższej Wyróżnialności

2016

2013

Martyna Wojciechowska

Rafaello

Ptasie Mleczko

WOŚP

Przystanek Woodstock

National Geographic

Wielka Orkiestra Swiatecznej Pomocy

Dumle

Spain

Mirinda

Dorota Wellman

Jerzy Janowicz

Almi Decor

Delicje Szampańskie

westwing.pl

Madonna

Italy

Przystanek Woodstock

Lindt

Justyna Kowalczyk

Twinings

Davidoff

Infiniti

Podaruj Dzieciom Słońce

Australia

Ptasie Mleczko

Robert Lewandowski

Merci

Kuba Wojewodzki

Agnieszka Radwańska

KitchenAid

Martyna Wojciechowska

Miele

Zakopane

Mieszanka Wedlowska

Burn

Cinemax

Ferrero Rocher

Vega

7 Day's


Wśród brandów o najwyższej adekwatności na czele są - podobnie jak trzy lata temu - polski złoty, Polska i Biedronka.

Marki o najwyższej ADEKWATNOŚCI

2016

2013

Zloty (PLN)

Złoty (PLN)

Polska

Polska

Biedronka

Biedronka

Wedel

TVN

Winiary

Winiary

Google

Nivea

Nivea

Jogobella

Olej Kujawski

Polsat

Poczta Polska

TVP1

Polsat

Wedel

Rossmann

Żywiec Zdroj

Rutinoscorbin

Olej Kujawski

TVP 1

Lipton

Persil

Blend-a-Med

Lipton

Hochland

TVP 2

Tymbark

Lenor

Google

TVN

TVP2

Ptasie Mleczko

Rutinoscorbin

Pudliszki

Milka


Największym szacunkiem respondentów cieszą się w Polsce natomiast: Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Wedel i Polska. Spośród celebrytów najbardziej szanowanymi osobami są Robert Lewandowski i Adam Małysz.

Marki o najwyższym SZACUNKU

2016

2013

Wielka Orkiestra Swiatecznej Pomocy

Wedel

Wedel

WOŚP

Polska

Adam Małysz

Robert Lewandowski

Justyna Kowalczyk

Ptasie Mleczko

Milka

Adam Malysz

Ptasie Mleczko

Zloty (PLN)

Wisława Szymborska

Biedronka

Hochland

Mercedes

Nivea

Nivea

Jogobella

Google

Biedronka

Winiary

Tymbark

Delicje Szampanskie

Żywiec Zdrój

Sony

Mercedes

Volkswagen

TVN

Zakopane

Zakopane

Milka

Blend-a-Med

Rossmann

Polska

Alpejskie Mleczko

Olej Kujawski

Lipton

Hortex


Brandami, o których Polacy mają aktualnie największą wiedzę, są: polski złoty, Polska i Biedronka. Spośród mediów do czołówki tego rankingu trafiły w tym roku TVP1, Polsat, TVP2 i TVN.

Marki o najwyższej WIEDZY

2016

2013

Zloty (PLN)

Polska

Polska

TVP1

Biedronka

TVN

TVP 1

TVP2

WOŚP

Biedronka

Polsat

Polsat

TVP 2

Coca-Cola

ZUS

Złoty (PLN)

Wedel

Wedel

Coca-Cola

WOŚP

PZU

Maryla Rodowicz

Poczta Polska

ZUS

TVN

Adam Małysz

Pepsi

Żywiec Zdrój

Nivea

Nivea

Ptasie Mleczko

Tymbark

Kosciól Katolicki

Ptasie Mleczko

Winiary

Winiary

The European Union

Snickers

Zywiec Zdrój

Żywiec

Dołącz do dyskusji: Ptasie Mleczko, WOŚP i złoty najsilniejszymi markami w Polsce, TVN najwyżej z mediów

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
F.W.
W życiu nie widziałam czegoś tak durnego. Nieprawdopodobnie idiotyczne , świadczy tylko o upadku tzw badań jakościowych i wizerunkowych
odpowiedź
User
bb
Niesposób nie zgodzić się z przedmówcą :(
Lenor? Srsly?
odpowiedź
User
ktpś
TVN to jedna z najbardziej negatywnie ocenianych marek. a sondaż jest reprezentatywny dla redakcji wybiórczej co najwyżej.
odpowiedź