Ptasie Mleczko, WOŚP i złoty najsilniejszymi markami w Polsce, TVN najwyżej z mediów

Ptasie Mleczko znalazło się na czele rankingu najsilniejszych marek BAV, wyprzedzając Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, złotego, Wedel i Polskę. Wśród marek z branży medialnej w czołówce znalazł się jedynie TVN, a spośród osób związanych zawodowo z mediami - Martyna Wojciechowska.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Ranking Brand Asset Valuator przeprowadzany jest co trzy lata, wspólnie przez MillwardBrown oraz agencję Young&Rubicam. Wartość marek ocenia się poprzez pryzmat czterech czynników: wyróżnialności (unikalny sens istnienia, wartość dodana), adekwatności (pozostawanie w zgodzie z oczekiwaniami konsumenta), szacunku (miara dotrzymywania tajemnicy składanej przez markę) i wiedzy (głębokie rozumienie istoty marki) . Badanie objęło nie tylko produkty sprzedażowe, ale także ogólne pojęcia, takie jak waluta, nazwa kraju, a także marki osobiste znanych osób. Najnowsza fala 2016 obejmuje 1500 marek przebadanych na reprezentatywnej próbie 3 tys. dorosłych Polaków.

Markami o najwyższej wyróżnialności w 2016 roku okazały się: Martyna Wojciechowska, Ptasie Mleczko i Przystanek Woodstock. Spośród znanych osobowości w czołówce tego rankingu tym razem znaleźli się Dorota Wellman, Robert Lewandowski i Kuba Wojewódzki.

Wśród brandów o najwyższej adekwatności na czele są - podobnie jak trzy lata temu - polski złoty, Polska i Biedronka.

Największym szacunkiem respondentów cieszą się w Polsce natomiast: Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Wedel i Polska. Spośród celebrytów najbardziej szanowanymi osobami są Robert Lewandowski i Adam Małysz.

Brandami, o których Polacy mają aktualnie największą wiedzę, są: polski złoty, Polska i Biedronka. Spośród mediów do czołówki tego rankingu trafiły w tym roku TVP1, Polsat, TVP2 i TVN.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg