SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Publicis Groupe zakazuje swoim agencjom udziału w konkursach reklamowych

Arthur Sadoun, nowy chief executive officer Publicis Groupe zakazał wszystkim agencjom należącym do tego holdingu na całym świecie udziału w jakichkolwiek festiwalach i konkursach reklamowych, targach oraz innych płatnych promocyjnych wydarzeniach branżowych.

Z wewnętrznej korespondencji skierowanej do pracowników Publicis Groupe na całym świecie przez Franka Vorisa, CEO Re:Sources, komórki Publicis Groupe odpowiedzialnej za finanse wynika, że firma chce zredukować koszty o 2,5 proc. do 2018 roku i ma nadzieję, że uda się osiągnąć to właśnie dzięki wyeliminowaniu udziału agencji należących do grupy we wszelkich konkursach czy targach branżowych.

Poinformowano również, że Re:Sources nie będzie pokrywać kosztów udziału w tego rodzaju wydarzeniach począwszy od 1 lipca br.

Wydany zakaz obejmuje wszystkie agencje sieci na całym świecie i nie będzie od niego żadnych wyjątków.

Zaoszczędzone środki Publicis Groupe przeznaczy na rozwój platformy Marcel, która ma ułatwić współpracę pomiędzy blisko 80 tys. pracownikami jej 200 biur w 30 krajach na całym świecie.

W skład Publicis Groupe wchodzą takie agencje reklamowe, jak m.in.: Leo Burnett, Saatchi&Saatchi, Publicis czy domy mediowe, m.in. Starcom, Zenith.

Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe zakazuje swoim agencjom udziału w konkursach reklamowych

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Allan
Myśle ze Marcel to ciekawy myk PR mający ukryć konieczność uruchomienia drastycznych oszczędności. Wynik PG za 2016 jest tragiczny, za 1 kwartał jeszcze nieznany. Zapewne nie jest dobrze skoro za pośrednictwem Re:Sources tnie się wydatki w takiej skali. Ci z raportem Gunna? Co z innymi "nieważnymi" nagrodami? Jest dużo gorzej niż myślałem. Za rok PG będzie miała nowego właściciela.
odpowiedź
User
Nick
Agencje reklamowe w obecnym kształcie są w większości niewydolne. Domy mediów bez powodu zabierają lwią część budżetów. Kick back - opłacał działanie dopóki nie dowiedzieli się klienci że istnieje. To się musi przeformułować na całym świecie. Właśnie mamy początek...
odpowiedź
User
Axe
Agencjom reklamowym zostanie wkrótce tylko kreacja - branży powrót do korzeni
odpowiedź