SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PZU z nowym-starym logo i reklamami z Molochem

Grupa PZU wprowadza nową identyfikację wizualną opartą na logotypie nawiązującym do starego znaku firmy. Wspiera to kampania reklamowa, w której ubezpieczyciel mierzy się ze swoim wizerunkiem zbiurokratyzowanej korporacji.

Odświeżone logo PZU nawiązuje do znaku, który obowiązywał w firmie od 1952 roku do połowy lat 90. Nowa grafika jest przy tym prostsza, a jej obręcz została rozświetlona, co ma nadawać jej nowoczesności i trójwymiarowości. Z obręczy logo zostały też zaczerpnięte nawiasy, którymi otaczane będą wszystkie hasła reklamowe i motywy graficzne. Ich celem jest symbolizowanie ochrony i opieki, jaką firma otacza swoich klientów. Nowe logo PZU zaprojektował Michał Łojewski, który wygrał konkur zorganizowany przez ubezpieczyciela.

Modernizacja wizerunku PZU ma odzwierciedlać zmiany, jakie zachodzą w firmie w ostatnich latach. Jest też jednym z elementów strategii ubezpieczyciela na lata 2012-2014. - PZU 2.0 to wizja silnej, prokonsumeckiej marki, wykorzystującej nowoczesne technologie w służbie klientowi - opisuje Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU SA. - Na dzisiejszym, silnie konkurencyjnym rynku nie wystarcza posiadanie bardzo dobrych produktów i świetnych pracowników. Konieczne jest dotarcie z atrakcyjnym przekazem o firmie do jak największej liczby obecnych i potencjalnych klientów - podkreśla. - Marka PZU należy do najstarszych i najlepiej rozpoznawalnych w Polsce, dlatego w nowej identyfikacji wizualnej czerpiemy to co najlepsze z jej historii, łącząc to z nowoczesnością i dynamiką - dodaje Witold Jaworski, członek zarządu PZU SA.

Nowa identyfikacja 12 maja pojawi się oficjalnie w komunikacji marketingowej i identyfikacji wszystkich spółek należących do Grupy PZU. Będzie sukcesywnie wprowadzana w drukach oraz wszystkich kanałach komunikacji: do końca września będzie wymienianie oznakowanie w oddziałach, a do końca roku w placówkach agentów i partnerów biznesowych. Nowe oznakowanie otrzyma w sumie ponad tysiąc oddziałów PZU i placówek agentów. Stare logo będzie można jeszcze zobaczyć w niektórych materiałach do wyczerpania zapasów.

Wprowadzeniu nowego logo towarzyszyć będzie kampania reklamowa, w której PZU z autoironią i humorem mierzy się ze swoim wizerunkiem wielkiej, zbiurokratyzowanej firmy o skomplikowanych procedurach. W reklamach te stereotypy symbolizuje postać Molocha, który nie potrafi się odnaleźć w nowej rzeczywistości firmowej PZU. Okazuje się bowiem, że ubezpieczyciel zmienił się tak bardzo, że nie ma w nim miejsca dla dawnych praktyk. Dlatego duch Molocha zostaje wypędzony z firmy.

Kampania rozpocznie się 12 maja w telewizji, prasie, internecie i na outdoorze, a potrwa do końca lipca. Kreację reklam przygotowały agencje PZL i K2 Internet, a za planowanie i zakup mediów odpowiedzialne są domy mediowe Starlink i ACR.

Historia marki PZU rozpoczyna się w 1952 roku, kiedy działający od 1927 roku Powszechny Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych (wcześniej przez ponad wiek funkcjonujący jako Towarzystwo Ogniowe) zmienił nazwę na Państwowy Zakład Ubezpieczeń. Na szyldach i w dokumentach pojawiło się nowe koliste logo z powiększoną literą Z - do którego właśnie nawiązuje najnowsze logo PZU z 2012 roku.

Z biegiem lat logo PZU zmieniało kolory i czcionki w logotypie. W latach 70. na niebieskim okręgu widniały białe litery, a w latach 80. okrąg znika i zostają tylko litery. Lata 90-te to kolejne zmiany: funkcjonowały wtedy dwa logotypy dla PZU SA (z dopiskiem: rok założenia 1803) i dla PZU Życie SA (z dopiskiem: Życie SA). Na początku XXI wieku w logo pojawia się dopisek: Grupa PZU, który miał podkreślać, że PZU to jedna, duża organizacja.

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: PZU z nowym-starym logo i reklamami z Molochem

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tym
Matko boska, co za PASKUDZTWO. By nie powiedzieć wulgarniej. Jak można coś "Takiego" wybrać na logo?
odpowiedź
User
as
Fajne, podoba mi się.
odpowiedź
User
Edi
Rebranding teraz "w modzie" ;) Na pierwszy rzut, nowe logo kojarzy mi sie z logo - inteligo.
Jesli za zmianą logo idą inne zmiany na "nowe" to ma sens. Jeśli jednak będzie nowe a reszta to bedzie "stare nowe"... to sensu nie widzę ;)
odpowiedź