SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio Maryja znów ukarane za ukrytą reklamę. Musi zapłacić 13 tys. zł

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła na Warszawską Prowincję Redemptorystów - nadawcę Radia Maryja - karę w wysokości 13 tys. zł. Zdaniem Rady stacja zamieściła na swojej antenie ukryty przekaz handlowy.

Radio Maryja jest nadawcą społecznym, dlatego nie może emitować reklam. Tymczasem KRRiT otrzymała skargę od jednego ze słuchaczy, który twierdził, że w audycji „Głos z Krakowa” nadanej przez rozgłośnię 16 października 2013 roku znalazł się ukryty przekaz handlowy.

KRRiT poddała program analizie. Wykazała ona, “że sformułowania użyte w audycji poświęconej jubileuszowi 21 lat działalności miesięcznika nauczycieli i wychowawców katolickich pt. „Wychowawca” stanowiły bezpośrednią zachętę do jego zakupu” - Podczas audycji rozmawiano o możliwości prenumeraty miesięcznika, cenie oraz wyraźnie zachęcano do jego zakupu. W rozumieniu art. 4 pkt 20 ustawy o radiofonii i telewizji treści te stanowiły ukryty przekaz handlowy - napisała Krajowa Rada w komunikacie.

Regulator stwierdził, że “nadawca za pośrednictwem audycji miał zamiar osiągnąć skutek reklamowy” a także, iż “możliwe było wprowadzenie słuchaczy w błąd co do charakteru przekazu, gdyż audycja promująca czasopismo i zachęcająca do jego zakupu, mogła zostać odebrana jako obiektywna informacja, niezawierająca w swej treści przekazów handlowych”.

Krajowa Rada nałożyła na Radio Maryja karę w wysokości 13 tys. zł. Jej wysokość została określona na podstawie zakresu i stopnia szkodliwości naruszenia, możliwości finansowych nadawcy, a także dotychczasowej jego działalności.

Poprzednia kara za emisję ukrytych przekazów handlowych w wysokości 30 tys. zł została nałożona przez KRRiT na Radio Maryja w kwietniu br. Wówczas regulatorowi nie spodobały się nadane 20 września ub.r. wystąpienia szefa rozgłośni o. Tadeusza Rydzyka, w których opowiadał o Wyższej Szkole Kultury Społecznej i Medialnej, m.in. o kierunkach, jakie oferuje ta uczelnia (więcej na ten temat).

Liderem ogólnopolskiego rynku radiowego w okresie od czerwca do sierpnia 2014 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM. Natomiast wśród sieci pierwsze miejsce należało do Eski (zobacz te dane).

Dołącz do dyskusji: Radio Maryja znów ukarane za ukrytą reklamę. Musi zapłacić 13 tys. zł

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
opinia
Kretacz, zlodziej, oszust, maciciel , spaslak - oto twarz kosciola - RYDZYK !!!!
Czy nie ma silnych aby zrobic z nim porzadek i przerwac to pranie mozgow i wyciaganie pieniedzy ???
odpowiedź
User
Maria
Karać gnoja karać!!! Nakładać kary i wysyłać natychmiast komornika jak nie zapłaci w terminie! Odebrać koncesje i skończyć z nim!!! Za łamanie przepisów musi ponieść karę!!!
odpowiedź
User
Do Marii
Pianę z mordy otrzyj i tik taka zjedz, bo ci jedzie
odpowiedź