SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio Nowy Świat i Grupa Eurozet łączą siły. Mają wspólną ofertę handlową

Pierwsza w Polsce współpraca na rynku radiowym pomiędzy internetową stacją i grupą zrzeszającą tradycyjne rozgłośnie. Internetowe Radio Nowy Świat nawiązało współpracę z Grupą Eurozet, nadawcą m.in. Radia ZET. Ich wspólna oferta handlowa obejmie sponsoring oraz akcje niestandardowe. Radio Nowy Świat zapewnia, że nie będzie nadawać reklam.

O nawiązaniu współpracy Radio Nowy Świat i Grupa Eurozet poinformowały niemal jednocześnie w czwartek, 1 grudnia. Od tego dnia dostępna jest ich wspólna oferta handlowa. W jej ramach znajdą się pakiety sponsoringowe stacji Grupy Eurozet (Radio ZET, Antyradio, Meloradio i Chillizet) i Radia Nowy Świat. Chodzi o Pakiet Moto, Pakiet Business, Pakiet Inspiracje i Pakiet Pogoda.

Jak czytamy w komunikacie, oferta obejmie wskazania sponsorskie przy wybranych audycjach Radia Nowy Świat dostępnych dla wszystkich słuchaczy. Wyłącznym brokerem pakietów będzie Biuro Reklamy Eurozet, które będzie również odpowiadać za sprzedaż akcji niestandardowych organizowanych przez Radio Nowy Świat. Współpraca dotyczy zarówno domów mediowych, jak i klientów bezpośrednich.

- Najważniejsza jest dla nas ochrona anteny - zapewnia Sławomir Gołębiowski, dyrektor marketingu i sponsoringu w Radiu Nowy Świat. - Dlatego została podjęta decyzja o odrzuceniu pewnych kategorii produktów, jak również maksymalny czas, jaki jesteśmy w stanie przeznaczyć na sponsoring. Zdecydowaliśmy się udostępnić minimalną część naszej przestrzeni i już dzisiaj zapraszam klientów do współpracy, ponieważ jak widać tej anteny do sprzedaży nie ma dużo i akurat to uważam za ogromny atut, zarówno dla nas, jak i dla potencjalnych partnerów.

Ewa Rosiewicz, dyrektor biura reklamy i członek zarządu Grupy Eurozet, podkreśla, że współpraca z Radiem Nowy Świat to nowe rozdanie na rynku radiowym. - Cieszę się, że jako Grupa Eurozet bierzemy w tym udział. Wykorzystanie synergii radia FM i radia internetowego to naturalny kierunek, który wyznacza nam rzeczywistość. W gronie naszych partnerów jest liczna grupa firm, która poszukuje nowych, ciekawych form sponsorskich. Myślę, że przygotowana wspólnie oferta spotka się z bardzo dobrym przyjęciem z ich strony - mówi Ewa Rosiewicz.

Wskazania sponsorskie bez suplementów diety

W ramach umowy Radio Nowy Świat zastrzegło, że pewne grupy produktów nie będą pojawiać się we wskazaniach sponsorskich. Chodzi m.in. o suplementy diety i leki, które można kupić bez recepty. Decyzja w tej sprawie była poprzedzona badaniami. Wzięło w nich udział 6 tys. patronów Radia Nowy Świat. Ponad 90 proc. z nich opowiedziało się za wprowadzeniem sponsoringu, ale pod pewnymi warunkami.

- Od dłuższego czasu przygotowywaliśmy nasze patronki i patronów, że taki krok zostanie podjęty. Obiecaliśmy im, że wszelkiego rodzaju leki, maści, krople nie pojawią się na naszej antenie i słowa dotrzymamy - mówi Magda Jethon, redaktorka naczelna Radia Nowy Świat. - Dostaliśmy spory kredyt zaufania od naszych darczyńców, którzy wiedzą, że zrobimy to trzymając pion i poziom, a dodatkowe pieniądze będą przeznaczane wyłącznie na rozwój naszego radia.

Stacja internetowa przekonuje, że dzięki tej współpracy sponsorzy zyskają dostęp do "wyjątkowych, wymagających słuchaczy, obecność przy wartościowych treściach tworzonych przez osobowości radiowe oraz możliwość komunikacji poza standardowymi blokami reklamowymi". Dla Radia Nowy Świat to także okazja do wprowadzenia alternatywnych źródeł finansowania, do którego stacja szykowała się od pewnego czasu. Jak słyszymy w rozgłośni, dodatkowe przychody przyczynią się do zapewnienia jej większej stabilizacji finansowej, wpływającej na dodatkowe wzmocnienie i uatrakcyjnienie oferty programowej, m.in. przez organizację audycji wyjazdowych, akcji specjalnych czy wysyłanie reporterów w miejsca do tej pory nieosiągalne, głównie z powodów finansowych.

Z kolei Grupa Eurozet podkreśla, że zyska unikatową ofertę handlową i nowe źródło przychodów.

Coraz więcej ludzi słucha radia w sieci

Radio Nowy Świat podkreśla, że w ostatnim czasie rośnie liczba internautów słuchających radia w sieci. W październiku br. stacja zleciła agencji PBS badanie (zrealizowane techniką CAWI na ogólnopolskiej próbie dorosłych Polaków). Przeprowadzono 1 tys. wywiadów, z których wynika, że 43 proc. badanych słuchało radia w internecie w trakcie kwartału poprzedzającego badanie. Dodatkowo pewne grupy wiekowe słuchają radia tym kanałem jeszcze częściej. Jest to 53 proc. internautów z grupy wiekowej 25-34 lata oraz 47 proc. z grupy wiekowej 45-54 lata. Ponad połowa słuchaczy radia internetowego (51 proc.) to osoby w wieku 25-44 lata.

- Z naszego punktu widzenia to bardzo dobry wynik, który pozwala nam patrzeć optymistycznie w przyszłość - przekonuje Sławomir Gołębiowski. - Od dawna wiadomo, że internauci to osoby, które wiedzą, czego chcą słuchać i bardzo konkretnie, selektywnie dobierają ofertę pod swoje zainteresowania oraz cenią sobie wolność i wygodę, jaką daje internet. To również wyraźnie pokazały badania, że wygoda korzystania, słuchanie w dowolnym miejscu oraz większy wybór stacji radiowych w porównaniu z tradycyjnym wyborem to właśnie te czynniki, które mają wpływ i przekonują ludzi do słuchania radia w internecie.

Podcast Radia Nowy Świat z wyróżnieniem

Radio Nowy Świat wystartowało 10 lipca 2020 r. Stacja utrzymuje się z wpłat od słuchaczy, którzy wspierają rozgłośnię przez stronę Patronite.pl. W pierwszych miesiącach rozgłośni założonej przez byłych dziennikarzy Trójki (m.in. Magdę Jethon, Wojciecha Manna, Jana Chojnackiego, Jerzego Sosnowskiego) szybko przybywało patronów. W błyskawicznym tempie rosło też miesięczne wsparcie finansowe. Gdy Radio Nowy Świat startowało, miało 25 tys. patronów, a deklarowana kwota wsparcia wynosiła ponad 650 tys. zł. Obecnie 33,5 tys. patronów wspiera radio comiesięczną kwotą w wysokości 686 tys. zł. Od początku zbiórki stacja zebrała 20,9 mln zł.

W środę, 30 listopada podczas gali wręczenia nagród w konkursie niezależnej kreacji - Kreatura 2022 - podcast Radia Nowy Świat "A tutaj klasyka", którego autorką jest Weronika Boczek, otrzymał wyróżnienie w kategorii podcast open. Z tej okazji w czwartek, 1 grudnia radio udostępniło wyróżniony podcast i umożliwiło jego słuchanie przez 24 godziny wszystkim słuchaczom, a nie tylko patronom.

W ub.r. grupa kapitałowa Eurozet osiągnęła wzrost przychodów o 10,7 proc. do 194,98 mln zł. Zysk netto nadawcy zaksięgowany przez Agorę zwiększył się z 16,51 do 23,97 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Radio Nowy Świat i Grupa Eurozet łączą siły. Mają wspólną ofertę handlową

30 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
77
Ryzykowna zabawa. W biznesie prędzej czy później zawsze grube ryby połykają płotki. Na początku mydlą oczy wizją wspólnego rozwoju, a potem i tak robią swoje.
odpowiedź
User
S1
Od zawsze mówiłem że blisko im do Czerskiej.
odpowiedź
User
r1
Ryzykowna zabawa. W biznesie prędzej czy później zawsze grube ryby połykają płotki. Na początku mydlą oczy wizją wspólnego rozwoju, a potem i tak robią swoje.


Trudno planować rozwój biznesu na zasadzie dobrowolnych wpłat, ciężko zaplanować budżet z miesiąca na miesiąc. To nie TVP, że nagle ktoś napisze pismo o stratach i wjedzie 2 mld zł dotacji. Do tego same bloki reklamowe, sensowne, nie są niczym złym. Wolałbym np. w Radiu 356 (które jest bardzo dobre) blok reklamowy niż obecną płatną współpracę z Żywcem i wciskanie co godzinę kawałku (covera coveru) z Męskiego grania.
odpowiedź