SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio ZET dzięki Aflofarmowi zmniejszyło dystans reklamowy do RMF FM, mocno w górę Tok FM, Vox FM i Złote Przeboje (TOP10)

Stacje radiowe w kwietniu br. zarobiły z reklam kilkanaście procent więcej niż rok wcześniej. Wzrost wpływów RMF FM mocno wyhamował, przychody znacznie zwiększyły natomiast Tok FM, Vox FM, Złote Przeboje Pogoda Warszawa i Radio ZET.

Rozgłośnie radiowe z emisji reklam w kwietniu br. zarobiły w sumie 412,3 mln zł, o 13,3 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych cennikowych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Liderem wpływów reklamowych na rynku radiowym pozostaje RMF FM. Stacja zarobiła na emisji spotów 105,8 mln zł, czyli 0,8 proc. więcej niż rok temu. To zdecydowanie niższa dynamika od tej, jaką RMF notował jeszcze w I kwartale br. - 20,6 proc. (zobacz szczegóły).

Wynik ten jest skutkiem tego, że RMF FM wciąż prowadzi negocjacje dotyczące dalszej współpracy z firmą Aflofarm Farmacja Polska będącą największym reklamodawcą radiowym i nie otrzymuje od niej żadnych zleceń reklamowych. Z danych Kantar Media wynika ponadto, że ta spółka w kwietniu br. po raz pierwszy od bardzo długiego czasu zredukowała wydatki reklamowe w stacjach radiowych - o 33 proc. w skali roku, do 22,9 mln zł

Aflofarm nie zleca reklam w RMF FM, a umieszcza je w stacjach Eurozetu (m.in. w Radiu Zet) oraz rozgłośniach należących do Grupy Radiowej Agory. W efekcie cennikowe wpływy tych stacji w skali roku mocno się zwiększyły,  ub.r. bowiem gros swojego budżetu Aflofarm zostawiał właśnie w stacjach Grupy RMF.

I tak największy wzrost wpływów z reklam zanotowało Tok FM (Agora) - w kwietniu br. przychody tej stacji wzrosły o 33,9 proc., do 8,4 mln zł. O 20,3 proc. więcej zarobiło radio Vox FM - 6,1 mln zł, a Złote Przeboje Pogoda Warszawa - o 19 proc. więcej (4,9 mln zł).

W Radiu ZET reklamodawcy wydali w kwietniu br. 83,9 mln zł, czyli 18,1 proc. więcej niż rok temu. W radiowej Trójce z kolei zostawili 12 proc. więcej (23 mln zł), a w Jedynce - 9,8 proc. więcej (13,6 mln zł).

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

IV 2014

IV 2015

zmiana proc.

RMF FM

105 004 640 zł

105 839 250 zł

0.8

Radio ZET

71 037 080 zł

83 866 655 zł

18,1

Program III Polskiego Radia

20 494 370 zł

22 960 420 zł

12

Program I Polskiego Radia

12 413 340 zł

13 635 050 zł

9,8

TOK FM

6 279 900 zł

8 408 885 zł

33,9

VOX FM

5 103 260 zł

6 140 180 zł

20,3

Eska Warszawa

5 272 340 zł

5 355 930 zł

1,6

Złote Przeboje Pogoda Warszawa

4 113 466 zł

4 909 421 zł

19,3

RMF Classic

b.d.

4 866 113 zł

b.d.

Eska Wrocław

4 385 010 zł

4 748 676 zł

8,3

razem

363 815 616 zł

412 296 940 zł

13,3

Dołącz do dyskusji: Radio ZET dzięki Aflofarmowi zmniejszyło dystans reklamowy do RMF FM, mocno w górę Tok FM, Vox FM i Złote Przeboje (TOP10)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
A potem płaczą, że ich ludzie nie słuchają. Bo ile można słuchać o rewelacyjnych rozdupanach, pierdzixach i sralutanach?
odpowiedź
User
QbaZ
Dlaczego P III PR jest wpisany dwa razy i z różnymi danymi?
odpowiedź
User
trek
nr 4 w tabelce to Jedynka
odpowiedź