SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kontrowersje wokół produktu Rama Używaj Jak Masło. "Produkt przypomina skrzydełka wieprzowe"

Firma Upfield wprowadziła do swojej oferty roślinny produkt do smarowania, pieczenia i smażenia Rama Używaj Jak Masło, którego ambasadorką została kulinarna ekspertka Daria Ładocha. W sieci zawrzało - konsumenci zarzucają marce, że będąc margaryną "podszywa się" pod masło. - Produkt przypomina "skrzydełka wieprzowe", które warto "używać jak drobiowe" - skomentowała Katarzyna Bosacka.

Firma Upfield wprowadziła na sklepowe półki (m.in. do sieci sklepów Biedronka) nowy roślinny produkt do smarowania, pieczenia i smażenia Rama Używaj Jak Masło.

Firma informuje w komunikacie, że jest to "wyjątkowa, roślinna alternatywa dla produktów odzwierzęcych ze względu na swoje uniwersalne zastosowanie, doskonały smak i mniejszy ślad węglowy". Podkreśla też, że jej proces powstawania ma o 82% mniejszy wpływ na klimat niż produkcja tradycyjnego masła. "Jest więc doskonałym wyborem zarówno dla wegetarian, wegan, osób z nietolerancją składników pochodzenia zwierzęcego, jak i dla tych, którym  zależy na środowisku naturalnym" - przekonuje marketer.

Ambasadorką roślinnego produktu Upfield jest Daria Ładocha, kulinarna ekspertka i pasjonatka zdrowego jedzenia, która poleca nową Ramę zamiast tradycyjnego masła.

- Jeśli do tej pory Twoim pierwszym wyborem podczas przygotowania risotto, dań jednogarnkowych czy smażonych warzyw było masło, czas na zmianę! Przekonasz się bowiem, że nowa Rama Używaj Jak M@sło w tych daniach sprawdzi się idealnie. Uzyskamy ten sam maślany smak, kremowość risotta, chrupkość warzyw - mówi cytowana w komunikacie Daria Ładocha.

Rama Używaj Jak Masło sprzedawana jest w kostce 250 g, zawiera 79 proc. tłuszczu, a jej sugerowana cena detaliczna wynosi 4,99 zł.

Wprowadzeniu nowego roślinnego produktu towarzyszy szeroka i intensywna kampania mediowa z udziałem Darii Ładochy. Działania reklamowe prowadzone są w telewizji, w social mediach oraz w przestrzeni sklepów, w których pojawiają się liczne materiały POS. Zaplanowane zostały także działania PR.

 

"Margaryna podszywa się pod masło"

Pojawienie się Ramy Używaj Jak Masło wywołało falę krytycznych komentarzy internautów. Zarzucają marce m.in. oszustwo zwracając przede wszystkim uwagę na zawarte w nazwie słowo "masło". Jest ono bowiem napisane na opakowaniu dużą, rzucającą się w oczy czcionką, a do tego produkt ten sprzedawany jest w postaci kostki, czyli formacie typowym, dla masła. Dodatkowo pojawia się też liczba 82 proc., która jest charakterystyczna dla produktów typu masło (wymagana ilość tłuszczu" - w przypadku Ramy Używaj Jak Masło liczba ta odnosi się do "jej wpływu na klimat".  Na te kwestie zwracają uwagę w swoich komentarzach użytkownicy social mediów:

"... Skandal! Ten produkt podszywa się pod masło, a to margaryna" - komentuje jedna z internautek. "Marketingowi cwaniacy robią klientów w balona" - stwierdził inny.

"To jest oszustwo, sama źle widzę i bez okularów do czytania nie widzę zbyt małych literek" - dodała inna użytkowniczka. Kolejna napisała dosadnie: "Niektórym producentom żywności w Polsce wydaje się, że Polacy to świnie i wszystko zeżrą".

Do sprawy odniosła się też Katarzyna Bosacka, autorka programu "Wiem co jem", która stwierdziła m.in., że kolorystyka opakowania przypomina masło ekstra.

- Tym z działu kreatywnego powiedzcie, że za grubo poszli z 250 g, bo kostki masła w Polsce dawno okrojone. Zapomnieliście dodać na opakowaniu słowa "margaryna"? Może jecie zbyt dużo masła, które w nadmiarze powoduje sklerozę? Ambasadorką produktu jest Daria Ładocha, która "spróbowała i poleca Ramę zamiast tradycyjnego masła". Hej, powiedz to Francuzom, których kuchnia oparta jest na trzech podstawach: maśle, maśle i maśle oraz wszystkim babciom w Polsce, mistrzyniom dań oblanych miłością i masełkiem. Wniosek?  Produkt przypomina "skrzydełka wieprzowe", które warto "używać jak drobiowe". Trzymajcie się tłuściutko!  - skomentowała w swoim wpisie Katarzyna Bosacka.

 

O komentarz do zarzutów kierowanych przez konsumentów pod adresem marki zwróciliśmy się do jej producenta, firmy Upfield. W dniu wczorajszym nie otrzymaliśmy jednak odpowiedzi na nasze pytania. O ocenę informacji zawartych na opakowaniu i samego produktu Rama Używaj Jak Masło poprosiliśmy też Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów - jego biuro prasowe nie odesłało nam jednak komentarza w tym temacie.

Dołącz do dyskusji: Kontrowersje wokół produktu Rama Używaj Jak Masło. "Produkt przypomina skrzydełka wieprzowe"

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hańba
Daria Ładocha - "ekspertka zdrowego żywienia". Jak takim ludziom nie jest wstyd? Dla kilku srebrników firmują badziew. No i gdzie jest UOKiK?
odpowiedź
User
budyń
Przecież te komentarze są dęte, agencja je wymyśliła, że niby jest afera. Myślicie, że ludzie naprawdę kłócą się o jakąś margarynę?
odpowiedź
User
hmmm
ale siusiaki "ma 82%... lepszy wpływ na klimat"
odpowiedź