WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Allegro w spocie „Talizman” o magii dzielenia się z innymi. Oto nowa kampania świąteczna (wideo)

Gorący temat

Szef KRRiT spotkał się z zarządem TVN ws. kary za relacje TVN24. „Rozmowy będą kontynuowane”

7

Rama ważniejsza od „Zbawiciela świata” Leonardo da Vinci w przewrotnej reklamie Ikei

2017-11-21 A A A KOMENTARZE: 3 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Sieć Ikea szybko i z poczuciem humorem wykorzystała reklamowo ostatnią głośną sprzedaż obrazu „Zbawiciel świata” pędzla Leonarda da Vinci. Marka przewrotnie skierowała uwagę odbiorców nie na cenne płótno, ale na otaczającą je ramę.

Rama ważniejsza od „Zbawiciela świata” Leonardo da Vinci w przewrotnej reklamie Ikei

O obrazie „Zbawiciel świata” autorstwa Leonarda da Vinci zrobiło się głośno kilka dni temu, gdy dzieło zostało sprzedane na aukcji w Nowym Jorku za kwotę przekraczającą 450 mln dol. To najwyższa cena w historii jaką osiągnął jakikolwiek obraz wystawiony na publiczną licytację.

Wrzawę wokół dzieła da Vinci postanowiła wykorzystać reklamowo sieć Ikea publikując w mediach społecznościowych przewrotną grafikę.

Przedstawiono na niej „Zbawiciela świata” otoczonego złotą ramą o nazwie Virserum, którą można znaleźć w ofercie Ikei w cenie niecałych 10 dol. Przed obrazem stoi dwoje ludzi wpatrujących się w dzieło mistrza, a napis poniżej głosi: „Kiedy wydałeś na obraz 450 mln dol., ale nie podoba ci się jego rama”.

Reklama została opracowana przez Ikea Creative Hub – wewnętrzny zespół kreatywny koncernu we współpracy z agencją Acne. W rozmowie z serwisem Adweek Morten Kjaer, szef Ikea Creative Hub wyjaśnił motywy którymi kierował się jego zespół tworzący reklamę.

- W Ikei wierzymy, że każdy powinien mieć szansę na udekorowanie swojego domu bez konieczności wydawania na to oszczędności całego życia - podkreślił Morten Kjaer. – Dlatego oferujemy m.in. ramy, które świetnie zagrają z każdą fotografią czy obrazem, nawet takim pochodzącym z XV wieku.

Z kolei zdaniem Johana Bello, szefa Acne reklama wykorzystująca obraz da Vinci jest dokładnie taka jakiej odbiorcy spodziewają się po marce Ikea – jasny przekaz mówiący językiem mediów społecznościowych z przyjaznym przymrużeniem oka na takie obszary jak choćby wielka sztuka.

Promocja z wykorzystaniem rozgłosu wokół słynnego obrazu to nie pierwsza celna odpowiedź reklamowa Ikei na bieżące wydarzenia. Np. w kwietniu br. marka w równie celny sposób zareagowała na wprowadzenie przez francuski dom mody Balenciaga torebek Arena łudząco podobnych to toreb zakupowych dostępnych w Ikei.

Autor: ps

Wiecej informacji: Ikea, reklama, Leonardo da Vinci, Zbawiciel świata

Komentarze (3) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia