Średnia minutowa widownia TVP Info w kwietniu 2013 roku wyniosła 196 tys. osób i była o 8,78 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Natomiast udział tej stacji spadł z 3,54 proc. do 3,17 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.Drugie miejsce należało do kanału TVN24, który zanotował największy w rankingu wzrost widowni, wynoszący 10,89 proc. do poziomu 192 tys. oglądających. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zwiększył się o 0,25 pkt. proc. do 3,11 proc.Trzecią pozycję zajął Polsat News. Kanał ten w kwietniu br. w każdej minucie miał średnio 56 tys. widzów, czyli o 7,65 proc. więcej niż rok wcześniej. Udział w rynku telewizyjnym wzrósł z 0,86 proc. do 0,91 proc.Z kolei widownia zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 29,14 proc. i wyniosła ona 11 tys. widzów, a udział spadł o 0,08 pkt. proc. do poziomu 0,17 proc.W grupie komercyjnej 16-49 na pozycję lidera (z miejsca drugiego) awansował kanał TVN24, którego udział w kwietniu 2013 roku ustabilizował się na poziomie 2,39 proc. (wzrost o 0,39 pkt. proc). Z kolei na drugie miejsce spadło TVP Info z udziałem wynoszącym 1,49 proc. (spadek o 0,52 pkt. proc.). Na trzeciej lokacie uplasował się Polsat News (0,71 proc.; + 0,04 pkt. proc.). Z kolei wynik zajmującej czwartą lokatę Superstacji to 0,07 proc. (- 0,03 pkt. proc.).

Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej na pozycję lidera awansowała stacja Polsat Biznes, która w kwietniu 2013 roku zanotowała wzrost średniej oglądalności aż o 308,90 proc. do 3,9 tys. widzów. Natomiast jej udział poszedł do góry o 0,04 pkt. proc. i ostatecznie wyniósł on 0,06 proc. Do 18 lutego br. kanał ten nazywał się TV Biznes. Natomiast widownia TVN CNBC w analizowanym okresie spadła o 11,86 proc. do 2,9 tys. osób, a udział tego kanału ustabilizował się na stałym poziomie 0,05 proc.
Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 6,7 tys. widzów, czyli o 4,75 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
W kwietniu br. najwięcej widzów w TVP Info obejrzało serwis informacyjny z 10 kwietnia br. (918 tys. osób). W TVN24 hitem była „Kawa na ławę” (685 tys. widzów), a w Polsat News - program „Państwo w państwie” (452 tys. widzów).












