Polsat nowym liderem, TVN24 na czele kanałów tematycznych. Top 150 stacji w 2016 roku

Nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym w 2016 roku został Polsat, który wyprzedził TVP1. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w 2016 roku z drugiego na pierwsze miejsce awansował Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem 2015 roku jednak spadł o 1,29 proc. i wyniósł 11,45 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Na drugą pozycję spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 9,61 proc. do 11,10 proc. Podium uzupełnia TVN. Jego wynik w porównaniu do 2015 roku zmalał o 2,63 proc. do 10,37 proc. Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,32 proc. udziału; w dół o 4,59 proc.).

Czołową piątkę zestawienia zamyka TVN24 (po awansie z ósmej lokaty), którego udział wyniósł 3,81 proc., po wzroście o 18,32 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

14. miejsce zajęła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowych. Jej udział zwiększył się o 5,71 proc. do 1,48 proc.

Na czele stacji dziecięcych znalazło się TVP ABC (do góry o 31,43 proc. do 0,92 proc.), muzycznych - Polo TV (- 3,49 proc. do 0,83 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 17,39 proc. do 0,81 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 4,48 proc. do 0,70 proc.), a sportowych - Polsat Sport (- 12,50 proc. do 0,56 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/krotszy-czas-ogladania-telewizji-w-2016-roku-polsat-wyprzedzil-tvp1-raport ##

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera znalazł się Polsat, którego udział wyniósł tutaj 13,23 proc., po wzroście o 0,15 proc. Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik w 2016 roku zwiększył się o 2,66 proc. do 12,75 proc.

Trzecia była TVP1 (7,39 proc udziału; w dół o 12,02 proc.), a czwarta - TVP2 (7,18 proc., spadek o 6,87 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (w dół o 8,43 proc. do 2,28 proc.). Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowych zajęły TVP Seriale (+ 8,33 proc. do 1,69 proc.), muzycznych - Polo TV (1,34 proc.; bez zmian), lifestylowych - TVN Style (+ 5,56 proc. do 0,95 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 25,33 proc. do 0,94 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 36,92 proc. do 0,89 proc.), a sportowych - Polsat Sport (- 15,38 proc. do 0,44 proc.).

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami