Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w sierpniu 2016 roku wyniosła 34 985 egz., czyli o 10 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 14,22 proc. do 30 819 egz.
Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w sierpniu 2016 roku wyniosła 24 649 egz., po spadku o 12,04 proc.
Najwięcej straciła natomiast „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa), która w rankingu była 25 - ostatnia. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 24,85 proc. i ostatecznie wyniósł 2 677 egz.

W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. prawie wszystkie dzienniki regionalne zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciły „Super Nowości” (Wydawnictwo Prasowe Super Nowości) - było to 11,08 proc.Wzrost odnotował tylko jeden tytuł - „Sport” (Ringier Axel Springer Polska), który zyskał 12,03 proc.
Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











