Raport BIK nie w 5 minut - mailing Open Finance wprowadzał w błąd

Komisja Etyki Reklamy uznała, że maile promujące Open Finance wprowadzały internautów w błąd, obiecując załatwienie darmowego raportu z Biura Informacji Kredytowej w ciągu 5 minut.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Skargę na mailing Open Finance złożył jeden z odbiorców tej reklamy. Według jego relacji po wypełnieniu wniosku o BIK, do którego prowadził mail, wyświetliła mu się informacja: „Nasz konsultant skontaktuje się z Państwem w ciągu 48 godzin”. „Delikatnie mówiąc, reklama wprowadza w błąd” - podsumował internauta.  

Firma Open Finance nie ustosunkowała się do tego zarzutu. Natomiast Komisja Etyki Reklamy całkowicie się z nim zgodziła, orzekając, że mail reklamowy wprowadzał konsumentów w błąd, nadużywając ich zaufania. „Konsument nie może otrzymać tego raportu BIK bez osobistego spotkania z konsultantem, co w reklamie nie zostało zaznaczone” - podkreśliła Komisja.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"