SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Raport: czy Polsat zarobił na Euro 2008?

Polsat inwestując w zakup praw i transmisję Euro 2008 generalniefinansowo nie stracił - uważa Krzysztof Szumski, TV buying managerz ZenithOptimedia. Przeciwnego zdania jest jednak Jakub Bierzyński,prezes Omnicom Media Group.

Za prawa do meczów Euro 2008 Polsat zapłacił 15 mln euro, co wprzeliczeniu na złote według kursu z dnia transakcji daje 57 mlnzł. Dodając do tego ok. 5 mln zł wydane na koszy transmisji iodejmując 1,7 mln zł przychodów z tytuły sprzedaży praw dopokazywania bramek TVP wychodzi, że koszty Euro 2008 dla Polsatu took. 60 mln zł.

Według wyliczeń Krzysztofa Szumskiego, TV buying managera w domumediowym ZenithOptimedia, wpływy z emisji reklam przy transmisjachmeczów na żywo we wszystkich stacjach (Polsat, Polsat Sport iPolsat Sport Extra) wyniosły ok. 73,04 mln zł. Są to kwoty bruttoprzed odliczeniem rabatów wyliczone na podstawie danych AGB NielsenMedia Research.

- Naszym zdaniem należy założyć rabat rzędu 39 proc. (średni dlasprzedaży cennikowej i pakietowej) co daje ok. 44,52 mln zł. Dotego trzeba by było doliczyć jeszcze wpływy z emisji przyretransmisjach i studiach sport - tłumaczy nam Szumski.

Uważa on, że Polsat inwestując w Euro2008 raczej nie stracił. -Według nas biorąc pod uwagę wyłącznie kwestie finansowe (apomijając kwestie związane ze wzrostem widowni, zmianą strukturywidowni, sprawy wizerunkowe) wydatki (licencja, produkcja) iprzychody (reklama, prawa do transmisji w pubach, sprzedażdekoderów) zrównoważyły się - wyjaśnia nam Szumski.

Inaczej sprawę widzi jednak prezes Omnicom Media Group JakubBierzyński, według którego Polsat netto na Euro zarobił jedynieokoło 30 mln zł. - Jak widać, daleko do pokrycia 60 mln zł cenypraw i kosztów technicznych transmisji z mistrzostw po odjęciuwpływów za prawa do skrótów meczów, jakie zdecydowała się Polsatowizapłacić TVP - mówi na łamach "Rzeczpospolitej" Bierzyński.

Jego zdaniem, Polsat dzięki transmisjom z Euro 2008 niepodwyższy także swojej pozycji i nie zyska wizerunkowo. -Doświadczenie poprzednich imprez sportowych jednoznacznie pokazuje,że popularność nadawcy po okresie transmisji wraca do normy. Stacjetelewizyjne są w stanie zbudować trwałą pozycję rynkową jedynie zapomocą własnych produkcji - tłumaczy Bierzyński.

Odmiennego zdania jest natomiast Piotr Bieńko, tv director w MPGMedia Planning, który uważa, że dzięki Euro 2008 Polsat poprawiswój prestiż wśród widzów, a to może mieć wpływ na podwyższenieoglądalności kanału jesienią. - Wizerunek jest jednym z elementówwpływających na to, czy widzowie częściej zatrzymują się na tejstacji i czy szukają w niej czegoś - wyjaśnia nam Bieńko.

Dołącz do dyskusji: Raport: czy Polsat zarobił na Euro 2008?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl