SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ruszyła kampania zachęcająca do recyklingu smartfonów

Aby zwiększyć liczbę elektrośmieci oddawanych do recyklingu, spółka MB Recycling rozpoczęła ogólnopolską kampanię edukacyjną, adresowaną do użytkowników urządzeń mobilnych. Realizuje ją agencja Spicy Mobile.

- Jedynie 4 proc. nieużywanych smartfonów jest oddawanych przez Polaków do recyklingu. To poważny problem ekologiczny, który bez edukacji i zmiany nawyków konsumenckich będzie tylko narastał – twierdzi Karolina Wrońska z MB Recycling, jednej z największych w Polsce firm zajmujących się przetwarzaniem zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

Według analiz firmy badawczej Statista aż 84 proc.Polaków posiada przynajmniej jeden nieużywany smartfon. Wiele z tych urządzeń nigdy nie zostanie poddanych recyklingowi, choć zawierają cenne i rzadkie materiały, takie jak złoto, miedź, srebro, pallad i wiele innych. Dlaczego? To kwestia przyzwyczajeń. Z raportu „Smart Barometr 2022” Digital Care, 43 proc. osób zostawia sobie stary telefon jako zapasowy, a 28 proc. przetrzymuje go bez żadnego konkretnego celu. Jedynie 4 proc. badanych deklaruje, że oddaje stary sprzęt do recyklingu. Zdaniem ekspertów z MB Recycling tę proporcję należy odwrócić. Mają w tym pomóc działania edukacyjne. Dzięki współpracy z agencją Spicy Mobile reklamy będą wyświetlane Polakom w trakcie codziennego korzystania ze smartfonów, na stronach i w aplikacjach mobilnych.

Aby zwiększyć liczbę elektrośmieci oddawanych do recyklingu, spółka MB Recycling rozpoczęła właśnie ogólnopolską kampanię edukacyjną, adresowaną do użytkowników urządzeń mobilnych.

– Współpraca z MB Recycling i realizacja kampanii w ramach projektu „Elektryczne Śmieci” jest dla nas bardzo ważna z punktu widzenia proekologicznej drogi Spicy Mobile oraz możliwości wykorzystania naszych autorskich narzędzi i specjalistów do szerzenia odpowiedzialnych postaw względem środowiska – podkreśla Przemysław Woźniak. – Od lat realizujemy wiele projektów edukacyjnych związanych z marketingiem mobilnym. Tym razem postanowiliśmy wykorzystać nasze know-how, aby zwrócić uwagę na negatywne skutki szybkiej transformacji cyfrowej.

Jak podkreślają przedstawiciele MB Recycling i Spicy Mobile, w ramach wspólnych działań skupiono się na takim doborze kanałów i mediów, które zapewniają jak największą widoczność kampanii w internecie oraz zwiększą liczbę odbiorów elektrośmieci z gospodarstw domowych i firm.

Jak oddać telefon do recyklingu?

Można zrobić to podczas zakupu nowego urządzenia. Jeśli tego nie zrobiliśmy, powinniśmy zlokalizować najbliższy punkt odbioru odpadów elektrycznych i elektronicznych. Może to być na przykład PSZOK (Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych) lub jeden z ponad 1300 czerwonych pojemników MB Recycling. Pojemniki te są dostosowane do zbiórki drobnych urządzeń, takich właśnie jak telefony. Jeśli telefon jest sprawny możliwe jest skorzystanie z tzw. EKOzwrotu. EKOzwrot to projekt, który powstał dzięki współpracy MB Recycling, InPost oraz Fundacji Odzyskaj Środowisko. W ten sposób konsumenci mogą oddać nie tylko niepotrzebny sprzęt elektryczny i elektroniczny, ale również obuwie, tekstylia, książki czy zabawki. Wystarczy, że spakują niepotrzebne, ale wciąż sprawne przedmioty, i nadadzą paczkę bezpłatnie w jednym z paczkomatów.

Dołącz do dyskusji: Ruszyła kampania zachęcająca do recyklingu smartfonów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl