Reforma w TVP: marketing podzielony między biuro programowej i biuro spraw korporacyjnych

Telewizja Polska rozpoczyna kolejny etap reformy organizacyjnej spółki, która zakłada zmiany w biurze marketingu i promocji TVP: dział ten zostanie podzielony między biuro programowe i biuro spraw korporacyjnych - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

łb
łb
Udostępnij artykuł:

Pod koniec ub.r. Telewizja Polska rozpoczęła wdrażanie reformy organizacyjnej spółki, obejmującej piony programowania, kreacji i produkcji - w grudniu rada nadzorcza TVP zatwierdziła uchwałę zarządu o uruchomieniu reformy, a od wiosny br. zlikwidowano stanowiska dyrektorów TVP1, TVP2 i TVP3, ponieważ za ramówki anten głównych i kanałów tematycznych odpowiada biuro programowe. Dyrektorem biura programowego została Agnieszka Dejneka, a nie typowany na to stanowisko Mateusz Matyszkowicz, dotychczasowy szef Jedynki.

Jak nieoficjalnie ustalił portal Wirtualnemedia.pl, Telewizja Polska przygotowuje się do kolejnego etapu reformy organizacyjnej, która zakłada poważne zmiany w biurze marketingu i promocji. Kompetencje tej struktury mają zostać podzielone między biuro programowe (zarządzane przez Agnieszkę Dejnekę) oraz biuro spraw korporacyjnych (kieruje nim Stanisław Bortkiewicz). Oznacza to, że zarząd TVP nie powoła dyrektora marketingu i promocji - to stanowisko pozostaje nieobsadzone.

Z naszych informacji wynika, że nadawca publiczny nie planuje zwolnień osób pracujących w biurze marketingu i promocji. Pracownicy zostaną przydzieleni do nowych struktur, ale ich obowiązki się nie zmienią. W Telewizji Polskiej pozostają także dotychczasowi zastępcy dyrektora marketingu, tj. Iwona Bocian-Zaciewska i Andrzej Garapich, który od kwietnia 2016 roku zajmował funkcję zastępcy dyrektora ds. marketingu biznesowego i projektów misyjnych.

Według nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl, zmiany w biurze marketingu i promocji TVP są już zatwierdzone, ale wprowadzone zostaną w maju br.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jacek-kurski-chcemy-tanio-produkowac-jak-najlepsze-programy-tvp-odradza-sie-w-sensie-programowym ##

Szczegóły reformy organizacyjnej Telewizji Polskiej

Wprowadzana reforma obejmie piony programowania, kreacji i produkcji. - Jej główną ideą jest spójne zarządzanie ofertą programową oraz odbudowanie i rozwój w telewizji publicznej kreacji i produkcji wewnętrznej - tłumaczy nadawca publiczny. Zmiany w zarządzaniu mają służyć poprawie oferty programowej, a tym samym zapewnieniu większej atrakcyjności i większego dopasowania do potrzeb i oczekiwań widzów.

Nowe biuro programowe odpowiedzialne będzie także za wskazanie zapotrzebowania na audycje w poszczególnych pasmach, antenach i gatunkach oraz za uruchomienie zleceń produkcyjnych oraz zakupowych (licencji), co ma poprawić procesy planowania i racjonalizacji produkcji w całej firmie.

W strukturze zostanie utworzone również biuro negocjacji i nadzoru produkcji. Jego głównym zadaniem będzie standaryzacja poszczególnych, powtarzalnych elementów produkcji telewizyjnej, co umożliwi zoptymalizowanie kosztów jakie ponosi TVP w tym obszarze. Będzie także odpowiadało za analizę, nadzór i negocjacje w zakresie produkcji. Biuro wyodrębniane jest z działu negocjacji produkcji zewnętrznych, dotychczas funkcjonującego w strukturze biura zakupów i zamówień publicznych.

TVP chce także wprowadzić specjalizację gatunkową, co wiąże się z utworzeniem struktur kreujących i produkujących kontent programowy w obrębie poszczególnych gatunków telewizyjnych. Wzmacniania obszaru kreacji odbędzie się poprzez tworzenie kolejnych agencji tj. Agencji Publicystyki, Dokumentu i Audycji Społecznych oraz Agencji Kreacji Rozrywki, Agencji Kreacji Oprawy i Reklamy (istnieją już Agencja Kreacji Filmu i Seriali, Agencja Kreacji Teatru Telewizji Polskiej).

Zadaniami Agencji Kreacji jest prowadzenie prac koncepcyjnych i literackich związanych z przygotowaniem i rozwojem ofert programowych oraz produkcja określonych audycji lub ich cykli zgodnie z założeniami zdefiniowanymi przez jednostki programowe. Nową kompetencją Agencji Kreacji Oprawy i Reklamy będzie produkcja spotów reklamowych na zlecenie podmiotów zewnętrznych.

Zmieni się również charakter Agencji Produkcji Telewizyjnej, która zostanie przekształcona w Ośrodek Usług Produkcyjnych. Będzie on świadczyć usługi o charakterze realizacyjno-technicznym producentom audycji telewizyjnych i kontrahentom zewnętrznym, wykorzystując zasoby własne spółki.

Do biura handlu zostaną dodane kompetencje w zakresie inicjowania i kierowania do formatowania przez właściwe Agencje Kreacji „ważnych z punktu widzenia przychodowości audycji telewizyjnych”. Ponadto BH będzie odpowiedzialne za poszukiwanie, analizę potencjału przychodowego oraz wykorzystywanie nowych kierunków i obszarów dochodowej eksploatacji zasobów programowych (w tym formatów) dostępnych na rynku oraz posiadanych przez spółkę.

Biuro kontrolingu i restrukturyzacji obejmie obsługą ekonomiczną biuro programowe w zakresie sporządzania planów ekonomiczno-finansowych, w tym rocznych planów kosztów i wydatków oraz prowadzenia rozliczeń z jednostkami organizacyjnymi spółki i podmiotami zewnętrznymi, a także bieżącego prowadzenia analiz i statystyki ekonomicznej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online