SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama łączona skuteczniejsza w prasie

Jeśli reklama łączona, to tylko w prasie - wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego i dom mediowy PRO Media House.

W badaniach odbiorcy wyrazili większą chęć zakupu towarów po obejrzeniu łączonej reklamy właśnie w prasie. Przewaga prasowej reklamy łączonej nad telewizyjną wyraża się także w wyższych ocenach dla prestiżu i markowości reklamowanych produktów - czytamy  w komunikacie prasowym.

Reklama łączona polega na promocji co najmniej dwóch produktów w jednym przekazie. W badaniach UJ i PRO Media House starano się określić, w jaki sposób prestiż marek współwystępujących w reklamie, ich układ (która jest marką główną, a która poboczną) oraz rodzaj reklamy (prasowa/telewizyjna) wpływa na efektywność działań reklamowych. W badaniach posłużono się reklamami samochodu Audi i opon Dębicy.

Skuteczność reklamy łączonej wystąpiła przede wszystkim w warunkach prasowych, w których wzrosła intencja zakupu obu produktów. Jak pokazują wyniki, na takiej metodzie reklamowania zyskuje zwłaszcza produkt o mniejszym prestiżu (opony), który jest przedstawiony jako poboczny. W prasowej reklamie łączonej, opony zanotowały istotnie wyższy wzrost oceny wytrzymałości, bezpieczeństwa, markowości oraz prestiżu, aniżeli w analogicznej reklamie telewizyjnej.

"Reklama łączona to doskonały sposób na zmniejszenie wydatków reklamowych przy jednoczesnym zwiększeniu skuteczności przekazu. Są to wartości, które wyróżniają większość kampanii reklamowych w mediach PRO. Nie dziwi zatem, że reklama łączona właśnie w prasie okazała się szczególnie efektywna" - tłumaczy Dominika Meinardi z PRO Media House.

Eksperymenty z reklamą łączoną wpisują się w trend poszukiwania nowych, oryginalnych sposobów promowania się. Coraz bardziej dojrzały rynek, rosnąca liczba reklam i odmienny niż dawniej styl życia konsumentów są przyczyną obniżenia skuteczności tradycyjnych przekazów reklamowych. Reklamodawcy sięgają zatem po niekonwencjonalne metody, które mogą zwrócić uwagę konsumentów. Tendencje te są m.in. przyczyną znacznego wzrostu zainteresowania reklamą w mediach PRO.

Dołącz do dyskusji: Reklama łączona skuteczniejsza w prasie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl