SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama opon Bridgestone do zmiany, bo wprowadza w błąd (wideo)

Firma Bridgestone Sales Polska w telewizyjnej reklamie opon posługuje się bardzo mocnym określeniem „zawsze", które w odniesieniu do sytuacji drogowych jest obietnicą na wyrost, tym samym przedstawia właściwości opon w sposób wprowadzający odbiorców w błąd - uznała Komisja Etyki Reklamy.

Komisja Etyki Reklamy zajmowała się skargą na telewizyjny spot promujący opony Bridgestone, w którym pokazano narciarza poruszającego się po stoku i auto jeżdżące po śniegu. Zdaniem skarżącego spot ten wprowadza konsumenta w błąd poprzez stwierdzenie w reklamie przez lektora że produkt „zawsze zapewnia panowanie nad autem niezależnie od warunków”. Spot emitowano jesienią ub.r., m.in. w TVN24.

Przedstawiciel Bridgestone Sales Polska wyjaśnił, w odpowiedzi na postawione zarzuty, że reklama ta odnosi się wyłącznie do opon zimowych, a w związku z tym do określonych warunków atmosferycznych (a nie - wbrew treści skargi - do wszelkich warunków). „Skarżona nie zakładała, iż przeciętny odbiorca faktycznie mógłby uznać, iż opona sprawi, iż kierowca nigdy nie straci panowania nad sytuacją - wszakże zależy to również od indywidualnych predyspozycji kierowcy i jest to wiedza powszechna i jasna dla osób prowadzących pojazdy mechaniczne - napisał producent.

KER nie podzieliła jednak tej argumentacji i uznała, że zaskarżona reklama prezentując obietnicę, iż „znakomita trakcja opon zimowych Bridgestone pozwala Ci zawsze panować nad sytuacją” posługuje się bardzo mocnym określeniem „zawsze”, które w odniesieniu do sytuacji drogowych jest obietnicą na wyrost, tym samym przedstawia właściwości opon w sposób wprowadzający odbiorców w błąd. Dodatkowo zaleciła wprowadzenie w spocie zmian, aby przedstawiane właściwości opon odpowiadały rzeczywistym możliwościom, uwzględniając różne warunki drogowe i umiejętności kierowców.

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: Reklama opon Bridgestone do zmiany, bo wprowadza w błąd (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl