Reklamy ministerstw i spółek państwowych: więcej we „W Sieci”, „Wprost” i „Do Rzeczy”, liderem „Gazeta Wyborcza”, w dół „Newsweek”

W pierwszym kwartale br. spółki Skarbu Państwa na reklamy w prasie wydały mniej niż rok wcześniej, a ministerstwa - więcej. Jedne i drugie znacząco zwiększyły wydatki w tygodnikach „Do Rzeczy”, „Wprost” i „W Sieci”. Mniej na takich reklamach zarobiły natomiast m.in. „Newsweek Polska” i „Polityka”.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Reklamy ministerstw i spółek państwowych: więcej we „W Sieci”, „Wprost” i „Do Rzeczy”, liderem „Gazeta Wyborcza”, w dół „Newsweek”
fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do marca br. ministerstwa znacząco zwiększyły inwestycje na reklamy w prasie. W dziennikach wydały 8,5 mln zł (wobec 5,2 mln zł przed rokiem), a w magazynach - 1,4 mln zł (wobec 1,1 mln zł rok temu). Z kolei największe spółki z udziałem Skarbu Państwa (patrz lista u dołu tekstu) ograniczyły nakłady reklamowe w dziennikach z 9,4 do 7,7 mln zł, a w magazynach - z 6,7 do 3,8 mln zł.

Najwięcej reklam wykupionych przez ministerstwa było w minionym kwartale w „Gazecie Wyborczej” (za 2 mln zł) i „Dzienniku Gazecie Prawnej” (za 1,2 mln zł). W czołówce dzienników pod tym względem znalazły się również „Gazeta Pomorska”, „Dziennik Łódzki” i „Głos Wielkopolski”. Wypadły z niej natomiast „Fakt”, „Super Express” i „Puls Biznesu”.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-wyborcza-najwiecej-stracila-w-i-kwartale-2016-tylko-gazeta-polska-codziennie-na-plusie ##

Diametralnie zmieniła się lista magazynów, w których pojawiało się w omawianym okresie najwięcej ministerialnych reklam i ogłoszeń. Poza czołówkę trafiły wszystkie magazyny, w które inwestowano w pierwszym kwartale ub.r.: „Polityka”, „Angora”, „Newsweek Polska”, „Bloomberg Businessweek Polska” i „Moje smaki życia”. Ich miejsce zajęły „Wprost”, „Do Rzeczy”, „W Sieci”, „Świat seriali” i „Dziecko”.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/spolki-skarbu-panstwa-beda-oglaszac-sie-w-internecie-zamiast-w-dziennikach-ma-to-ograniczyc-koszty ##

Lista dzienników, w których w tym roku reklamowały się czołowe spółki z udziałem Skarbu Państwa nie zmieniła się znacząco. Najwięcej te firmy wydały w „Fakcie” (1,7 mln zł), podczas gdy rok temu - w „Gazecie Wyborczej” (2,6 mln zł). W minionym kwartale w dzienniku Agory zainwestowały 1,2 mln zł.

Ich reklamy w „Super Expressie” warte były 647 tys. zł (wobec 852,5 tys. zł przed rokiem), wydatki na reklamy w „Przeglądzie Sportowym” spadły zaś z 562,4 tys. zł do 400,2 tys. zł.

Miejsce, które w ub.r. zajmował dziennik „Polska”, teraz przypadło „Dziennikowi Gazecie Prawnej”, który zarobił na reklama spółek Skarbu Państwa 501,1 tys. zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklamy-w-dziennikach-rzeczpospolita-z-najwiekszym-wzrostem-fakt-i-super-express-mocno-w-dol ##

Z kolei ranking magazynów, w których w I kwartale br. najwięcej na reklamę wydały spółki państwowe, zdominowały tytuły określane jako prawicowe: „W Sieci” (1,1 mln zł wpływów), „Do Rzeczy” (261 tys. zł), „ABC” (224 tys. zł) i „Gazeta Polska” (171 tys. zł). Wpływy „Wprost” w skali roku wzrosły ponad dwukrotnie: z 419 tys. zł do 922 tys. zł.

Z zestawienia wypadły natomiast:  „Polityka”, „Newsweek Polska”, „Twój Styl” i „Forbes”.

*Ministerstwa, które wydawały w omawianym okresie na reklamę: Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Kultury i tyrustyki Turcji, Spraw Wewnętrznych i Administracji, Środowiska, Zdrowia, Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Pracy i Polityki Społecznej, Obrony Narodowej, Rozwoju Regionalnego, Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Finansów, Sprawiedliwości, Sportu i Turystyki, Polityki Społecznej, Gospodarki, Skarbu Państwa, Administracji i Cyfryzacji, Infrastruktury i Rozwoju, Energetyki, Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.*Wybrane spółki Skarbu Państwa: KGHM Polska Miedź, PKO BP, Totalizator Sportowy, PKN Orlen, Grupa Energetyczna ENEA, Grupa PZU, PGE Polska Grupa Energetyczna, PKP Cargo, PKP Intercity.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+