SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy na Facebooku jednak działają?

Najnowsze badania przeprowadzone przez comSocre sugerują, że reklamowanie się na Facebooku jest znacznie skuteczniejsze niż do niedawna przypuszczano.

Niedawne badanie wykonane przez Greenlight wykazało, że prawie połowa użytkowników Facebooka w ogóle nie klika w reklamy wyświetlane w serwisie. Do podobnych wniosków doszedł Reuters po zorganizowaniu ankiety, z której wynikało, że cztery na pięć osób nigdy nie kupiły produktu promowanego na FB. Firma comScore, której klientem jest właśnie największy portal społecznościowy świata, przeprowadziła własne badania. Z wyników - opublikowanych w materiale "The Power of Like 2: How Social Media Works” - wynika coś zupełnie przeciwnego.

>>> 44 proc. użytkowników Facebooka nigdy nie klika w reklamy w serwisie

Analiza przygotowana przez comScore wskazuje, że użytkownicy Facebooka chętniej kupują rzeczy związane z markami, które polubili na swoich kontach (wzięto pod uwagę między innymi BestBuy, Amazon i Target). Ponadto, zdecydowanie bardziej interesują się tym, co  pojawia się w ich News Feedach. Dedykowane konkretnym produktom lub usługom profile mają zdecydowanie mniejsze oddziaływanie.

Sieć handlowa Target posłużyła comScore do 4-tygodniowych badań. Firma analizowała dwie grupy osób o zbliżonych zwyczajach zakupowych. Przez miesiąc tylko jedna z grup otrzymywała w swoich News Feedach powiadomienia związane z Targetem. Osoby, do których napływały informacje, kupowały w tej sieci 19 procent więcej produktów, a u ich znajomych wzrost wyniósł aż 27 procent.

Facebook przeprowadził także własne, niezależne od comScore badania. Firma Marka Zuckerberga przeanalizowała 60 kampanii reklamowych, przeprowadzonych na FB. Połowa z nich zwróciła się co najmniej pięciokrotnie, a aż 70 procent trzykrotnie.


 

Dołącz do dyskusji: Reklamy na Facebooku jednak działają?

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
adpilot.com
Ciekawe odwrocenie zaleznosci zastosowano w tym raporcie...
Powinno sie raczej mowic o Czestszym Klikaniu "Lubie to!" Profili Marek, Ktore Kupujemy Na Codzien, a nie odwracanie sytuacji na korzysc Facebooka.
Z doswiadczen wynika, ze Facebook to kanal komunikacyjny - nie sprzedazowy, czy stricte promocyjny.
odpowiedź
User
Elka
Znalazła się firemka która jednak dostrzega cud sprzedażowy fb?

Ciekawe ile posmarowali...
odpowiedź
User
pignatelle
"Firma comScore, której klientem jest właśnie największy portal społecznościowy świata" - wiarygodnosć badąń chyba wątpliwa
odpowiedź